10. desember 2008

lese & sy :: read & sew

advent :: beate #10

Lesehest siden i første klasse. Et Donaldblad lot meg knekke koden.
Nå har jeg ikke så mange bøker her hjemme. Flere flyttinger kan få litt av æren + oppdagelsen av at jeg ikke må eie en bok for å finne stor leselyst i den. Biblioteket er flittig brukt. 
Men jeg leser heller ikke “alt”.

Jeg snublet over et blogginnlegg der regnestykket stod klart: Det var ikke få penger spart på å eie sine bøker på biblioteket framfor ha dem i egen bokhylle, – husker du hvem det er? Eller er det kanskje du som skrev om det?
Unasett: gode bøker, lånte bøker, Narvesens pocketbøker, - alle trenger et godt bokmerke. Og vanntett bokomslag får vurderes nærmere sommertid.

Ser dere den smarte kube-bokhylla der? Den virket “kjent” for meg. Sipusa ryddet på strikkerommet hos Kjæresten, og hennes bokylleide under bordet var smart!

* hildes bokbro
* ragnhilds tråd og design

Min andre store lidenskap fokuseres omkring tråd, - enten sytråd (som her) eller strikketråd.
Her var det mange tråd-assosiasjoner å gå seg vill i.
Vil bare si at jeg kan fort mister tråden, derfor få røde tråder i mine samtaler, dog, jeg prøver å ta opp tråden når jeg husker det, dog da hender det at jeg henger i en tynn tråd fordi jeg har … hva var det nå jeg egentlig tenkte på? 
Ikke har samlet alle trådene, – det var det, ja.

 advent :: elisabeth #10

My two passions, – reading and thread (both for sewing and knitting).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar