27. desember 2008

ordet :: a word

Jeg har lenge tenkt, – og jeg har fulgt et par blogger som åpnet nye dører av innsikt for meg.

Akkurat nå farer “handling” + “å gjøre” gjennom hodet. Kom igjen, – få litt fart på sakene og gjør noe!

En skulle tro at med lav-høyde-flygning over år burte jeg ha forstått at uten handling kommer en ingen steder. Uten en plan for hva en vil/ skal gjøre, så forsvinner intensjonen. Gode planer forblir bare lister med planer, – de gir ei resultater.

Kanskje jeg gjør det for lett for meg selv ved å hoppe på “gjøre- handle” ordet? Et mål skal/ må følges av en handling. Det sier seg gjøl.

Tenke – tenke.

7days:7 :: out walking :: på tur

Året vil by på nye utfordringer. 
Selvsabotasje har vært en følgesvenn i mange år, – en meget dårlig omgangsvenn. Jeg ser det, har klart å ingorere mange henvendelser, men bør helst kutte ut all kontakt.

(Og jeg har klart å gjennomføre to ganger med 7daysflickr!)

Det er mye annet jeg kan trenge å “se” nå i nyere tider. Se, forstå, skjønne.
Det mere jeg tenker over det, desto mer ønsker jeg å ta meg selv i nakken og holde ut når jeg ikke forstår, ikke får det til eller går lei.

Tankene begynner å kretse om tre valg. Tre mulige rettesnorer ved hvert (lille) mål jeg setter meg i året som kommer.

I dag leste jeg om damen som valgte seg “tillit” og hvordan hun prøvde å forstå ordet ved hjelp av ordboka, – Lia Hadley.

Meg og ord, meg og ordboka, – jo, jeg tror noen av mine venner kan se meg der.

Hvor la jeg nå ordboka mi?

almost 7days:7 :: out walking :: på tur #2

5 kommentarer:

  1. Ett bilde sier mere enn tusen ord. Det nederste bildet i dagens blogg bør du gi ut postkort av. jeg bestiller herved 20 stk!

    SvarSlett
  2. Spennende. Jeg må tenke litt på dette. I utgangspunktet tror jeg jeg ville velge nei. Eller kanskje ganske. Det er et ord som er brukt for mye. Hm. Eller renessanse, siden jeg har tenkt til å ta tilbake den fysiske formen jeg var i for noen år siden.

    SvarSlett
  3. Sølvi, - så du at jeg jeg hadde "tenkt" masse? Jeg skal si ifra når de kommer fra trykkeriet :-)

    Lise, - artig tenkt "renessansen" --> du har da kommet bra i form via toppturer i år??? tenker du på at du skal fjerne "ganske" og "nei" fra vokabularet ditt til neste år?

    SvarSlett
  4. Lenge siden jeg har vært innom her og dårlig samvittighet har jeg også - ikke bare over deg, men flere blogger til.Har bestemt meg for at i 2009 skal jeg bli mye flinkere til å besøke og kommentere blogger.

    Herlig lesestoff. Og de bildene du har var jo bare supre, spesielt det nederste.

    Ønsker deg ei riktig god romjul videre.

    SvarSlett
  5. Ordet mitt i 2009 er klart. Balanse.
    Joda fristelsen til å legge til etparfem til er stor, men når jeg kjenner godt etter så dekker dette ene alt for meg, slik tingenes tilstand er nå.

    SvarSlett