23. desember 2008

siste kvelden { 2 } last night

Så er siste kvelden før den store kvelden.
Lang tids planlegging skal snart få utløp i et par timer.

Jeg smaker på julekaker med lett hjerte.

7days:3 :: first bite :: første biten

Julemannen er kjøpt på Kiwi etter anbefaling av Mannen, – for i farten glemte jeg alle anbefalinger Petunia kom med tidlilgere her. Godt å se at de tre smakstesterne har kommet fram til samme.
Krumkakene er i boks fra mor og far. Det samme med fire specier (like mye av hvert, fire ganger, - veldig likt sandkaker). Kokosmakroner fikk vi levert fra over gangen før vi dro til Mannen, og pakkene med smulteringer kjøpte Mannen før i dag.
Ellers så elsker vi is, puddinger, kompotter og riskrem. Og rullekake, pluss formkaker i forskjellig former. Får vi lyst, så kommer kanskje en sjokoladekake ut av ovnen? Kakemiksen ligger klar i skuffen.

Tviler på vi fyrer opp kromkakejernet, – det eneste Mannen og jeg kan tenke oss å lage til av småkaker. Tror vi har nok for ei ukes tid, eller?

Den siste innspurten på gaver er også i gang, – faktiske er både sokker og elgete hjortevotter klare. Tomlene kom på plass på rett sted.
Jeg har til og med tittet etter i strikkekurven og montert tråder på to ubestemte julegaver som nå får et hjem.

Jeg skal ta fram ullbuksa og baktuskjerfet, finne plassen min i sofaen og få med meg Hovmsteren og Grevinnen.

7days:4 :: traditions on tv :: tradisjonelt på tv

3 kommentarer:

  1. Hovmesteren hører med til kvelden før kvelden - her også... sammen med gløgg og hjemmelagde småkaker, som en koselig pause i pynting av stuen og juletreet.
    Ønsker deg og dine en riktig hyggelig julehelg!

    SvarSlett
  2. En liten tur innom for å ønske deg og dine en riktig god jul. Ser fram til et kreativt 2009.

    SvarSlett
  3. Ja, nå vise kalenderen 2. juledag og hvis jeg får i meg mer søtt nå så tror jeg at jeg sprikker.
    Tror jeg må ta på meg fjellstøvlene og komme meeg ut en tur.
    Ja, vi har jo beveget oss de andre dagene, men det har helst vært småturer med hunden når vi har hatt en ledig halvtime her og halvtime der. Nå kan det være godt å få blåse ut litt på en felltur!
    Ha en fortsatt fin jul og jeg benytter anledningen til å takke for det gamle:)

    SvarSlett