5. juni 2009

20 minutter :: 20 minutes

Meet me at Mike's/ Pip er frustrert igjen. Kan jeg godt skjønne: Å sitte på rumpa, kose seg med stillesittende hobbysaker, pc-kos (+ arbeid) og la humla suse sånn uten å fra igang blodpumpa nok til å få eller holde formen på plass, er frustrerende. I hvert fall i etterkant når buksa strammer litt her og sommertøy-garderoben fra i fjor blir halvert på grunn av "krympefaktoren" i skapet.

Men nå er dama i gang igjen. Gå-rundene i fjor gav mersmak. En vet at det nytter og en vet at en får det til.
Jeg også.

løvetann

Oktober-turene var ikke dumme. Så ble det stilt, men etter jul besøkte jeg treningssenteret flittigere til det en time surret skikkelig i hodet. Joda, jeg blir redd. God drahjelp fra kjære venner og naboer, hjelper lite når det blir sån: Er det stopp, så er det stopp.

Nå er det over. Et par turer ut i gode joggesko. Musikke på shuff'elen.
Her om dagen fikk jeg tak i nye plugger til stavene.
Takket være ivrige brukere av iTunes søkte jeg på nytt etter radioprogrammer, og vet du: Et PILS (Populærmusikk ispedd litt sladder )-program er på 30 minutter og akkurat passe, - ja, akkurat passe med musikk og "sladder" og smil om munnen sammen med gåtiden. Det er jo rent så en glemmer at en går der og trimmer mens stavene dukner i asfalten.

"Det er 2 ting du har med deg fra vugge til grav, tankene dine og kroppen din."       ~ Øyvind Hammer (2009)

VG skrev i helgen om motivasjons-mannen Hammer. Er du på "fjøsboka" så kan du få motivasjon fra 8. juni. Pip tror jeg også har en "fjøsbok"-konto. 
Her skal det ikke mangel på drahjelp.

Men det viktigste er jo å dra seg sjøl i gang, kanskje kose seg langsmed veien eller inn i naturskogen, men komme opp av stolen og vite at blodpumpa jobber bedre.

Ikke sant?

ps. Torsdag er dagen for dokumentsjon og rapport, sier Pip. I følge Hammer er dette en del av treningstanken, - å sette av tid + dokumentere insatsen.

6 kommentarer:

  1. GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN I DAG.
    Kos deg, slapp av, ta en kopp te, beina på bordet, et lite sytøy og bare nyt dagen.

    SvarSlett
  2. Hi Merete, Pip pushed me from my chair again, too. I walked two times 20 minutes yesterday, in heavy rain but properly dressed.

    SvarSlett
  3. For et nydelig bilde du har tatt, løvetann er faktisk en veldig fin blomst.
    De har jeg sett på på mine turer i det siste, og en elg også iblandt. Mine turer er som regel lagt til skogen, mye bedre å gå der enn på asfaltert vei.
    Teen er drukket opp, så nå skal jeg ut slik at jeg er syklar til kl. 10.00 Ha en fin dag og helg.

    SvarSlett
  4. Dette hørtes ut som en god ide. Kjenner at det har blittaltfor mye sitting på rumpa i sofa de siste månedene... Så jeg tror jeg må innom å sjekke dette ;)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med dageni dag!
    Pils er et av mine favorittprogram, kan tenke meg det er fint å gå til, ja!
    Håper forøvrig du tar masse bilder fra visningen Oslo. Hadde vært gøy å se. Kooos deg i dag.

    SvarSlett
  6. Gratulerer, hvis du har bursdag i dag! Ellers vet jeg ikke hva jeg skal si, trene eller ikke trene... gjør det du synes du må!
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett