12. juli 2009

sol-sudoku :: sun & sudoku

Sola titter fram og jeg har begynt på helgens utgave med mester-sudoku i A-magasinet. Hjernetrim.
Løste mitt første forrige helg og må si at jeg satte virkelig pris på at alle tall over 9 var erstattet med ABC osv og null: Mye greiere å holde styr på! Ikke minst, - litt bedre plass i rutene.

Nå har vi løst Sudoku her i huset en lang stund, og selvom jeg ikke er noen mester, så klarer jeg vansklighetsgraden på 12'ern i yndlingsheftet vi tar i hus. Da gidder man jo å utfordre seg sjøl litt.

Tror kanskje jeg må myse etter Aftenposten neste fredag også?

7:2 :: relax w:sudoku

* 7days @ flickr :: summer

The sun is out and I've started to solve the 16x16 sudoku in the weekend's paper.

I've solved some 16x16's before, but not with A-B-C's in it instead of the numbers after 9. It's so much easier to spot the right number/ letter when there are no doulbe digits.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar