25. desember 2009

takker { 1 } thanks

24 :: takker :: thanks

Kveldsroen senket seg. Magen kjentes god og rund, muligens litt vel overfylt, fra ribbe og medister, kokte poteter, godt i glasset og sist en topp med riskrem.

Gavene fra under treet, var åpnet. Mye blide smil der, overrasket til tider, og nå ivret den yngre garde for å komme videre.
Refleksjoner satte inn der i sofaen.

24 :: takker :: thanks

Jeg vil takke for alle disse internett- "spøkelsene" som har fulgt meg, både igjennom hele året og nå i desember. Det kjennes stort å få være del av et slikt usynling nettverk der vi deler småbiter fra liv og tankeboks med hverandre.

I bland dukker ukjente fjes opp i det virkelige livet, ukjente for øyet, men kjente for ord og tastetrykk. I år har jeg knyttet mange nye bånd, prøvd å pleie de gamle og åpnet vinduer mot enda en større verden.

Jeg er enormt takknemlig for å ha dere med i en sirkel av spøkende indvider!

flower :: blomst

 

:: spøkesesaktige individer over bland desemberblogger'ne, - hurra! ::

6 kommentarer:

  1. God jul til deg! Har vore innom bloggen din kvar dag i desember, lite tilbakemeldingar til deg. Mange kjekke temaer har du tatt opp, flinke damer som deler kvardagane med oss andre. Kos deg vidre i jula.

    SvarSlett
  2. Gledelig jul til deg! Jeg er også innom bloggen din svært ofte. Jeg leser bloggtipsene dine og trykker på linker og alt det fine du selv skriver til oss andre. Du er så flink til å dele. Jeg tror at vi en eller annen gang treffer hverandre. Jeg traff Sigrun fra Ski da jeg var i Oslo i november. Det var veldig rarrt å få en stemme og et ansikt å forholde seg til.
    Vi spiser pinnekjøtt og multekrem på julaften, og det betyr at vi skal ha ribbemiddagen med alt tilbehøret i dag + hjemmelaget karamellpudding til dessert. Nesten så jeg gruer allerede.... Guttene sover enda, så det betyr at frokosten blir etter kirketid og middagen til kvelds. Kos deg i dagene som kommer. Har du funnet frem strikkepinnene og sytøyet? Mitt ligger i sofaen,,,,,

    SvarSlett
  3. God jul til deg og dine også i jula :)
    Her er ein stille julemorgen og alle er fornøyd etter ein koselig julekveld.

    No lura eg litt på om det blir senga eller ein sofa - eller joggesko, Birk og kamera ;)
    Vanskelig valg
    klemma fra monika

    SvarSlett
  4. Det er koselig dette du har dradd i gang i adventstiden, Merete og jeg takker deg for at du har tid og overskudd til det. Nå kan du hvile på dine laubær (eller granbar!).
    Ønsker deg fortsatt en riktig god jul:)

    SvarSlett
  5. Ynskjer deg ei framleis god jul saman med dine kjære, Merete. Gledar meg over bloggen din, og ser fram til kvart nytt innlegg. Og når det blir stille - ja, då veit me jo at det snart er tid for godt lesestoff i postkassa :o)
    Her har det gått ned så mykje kaffi og Bassett's lakris, at no MÅ eg ut og røre meg litt.

    SvarSlett
  6. God jul til deg, og takk for koselig besøk i bloggen min.
    Håper du får noen fine romjulsdager, og så ønsker jeg deg et riktig fint år i 2010 også.
    Titter innom igjen :-)

    SvarSlett