2. januar 2010

altibox :: all-in-one-box

I dag har vi funnet mer ut av finessene til skagerak fibernetts altibox tilbud: Vi kan se repriser på hvilken som helst fotballkamp fra eliteserien.
Virker som det kan komme enda flere finesser, men for en fotballintressert er jo dette fritt valg fra øverste hylle. Kan bli mye fotballtitting i framtiden. Forresten, kanskje tv blir brukt som "reprise-radio", - en sitter og jobber på pc'en og titter opp når kommentatorstemmen stiger i volum?

lappesøm
I disse dager er det mange lappesøms-damer som teller seg igjennom arbeider, - både de ferdigstilte og ufo-er som har blitt liggende.
En ufo er et u-ferdig-objekt i lappesømsverden.

QS er det opptelling, - mye finnes fram fra skaper og andre skjulesteder. Der gjøres det klar for "5 før 5", - en ufo-utfordring: Får du ferdigstilt 5 ufo-er før 5'te måned (mai) i år? Julie og Sølvi er gode pådrivere.

I fjor startet MayBritt og Kris en OPAM-Challenge, - her blir du utfordret til å ferdigstille minst et (søm-quilte-) prosjekt hver måned. Det vil ikke bli helt de samme reglene som for 2009, men de fortsetter med utfordringen for 2010 også.

hos meg
I år har jeg et par prosjekter jeg skal ferdigstille. Det er utstillinger i nær (og fjern) framtid, og det er merkedager (konfirmasjon) i vårløsninga. Jeg har også en del på lageret som jeg så gjerne skulle se ferdig.
Hva har egentlig stoppet meg?

365:: 9.3.09 :: a beginning :: en start at it :: i gang dragonfly :: øyenstikker print :: trykk something secret :: noe hemmelig quilt elements #1 mystery :: motiv til gåtesøm testing :: prøver ut

Her hos meg er det en salig blanding av småprosjekter som kan vokse, et skjørt eller to, enkelt broderi og større lappverker. Når jeg blar blandt bildene på flickr, så ser jeg godt at en del av de store lappetoppene fra 2005 fortsatt er ufo-er og mangler quilting.
På en måte er det litt deprimerende å se alt som jeg har gjort nesten-ferdig. Samtidig, mens en blar, er det godt å se alle de sakene som en faktisk fikk ferdig.
Tenk så mye fint jeg får om jeg gjør disse arbeidene ferdig?

strikking
I fjor klirret strikkepinnene mindre. Jeg tar det som et godt tegn for meg, - mindre ro i sofakroken. Færre sokker også.

sock heel :: sokkehælen 365 :: 8.2.09 :: mitten :: votten #1 granny squares :: bestemorruter gift + knit :: gavestrikk happy feet :: fuglesangsokk :: sock

Jeg skal ikke melde det så høyt, men jeg har et ønske om å ferdigstille diverste nesten-enslige sokkerpar fra i fjor. Helt ærlig, - det kan bli mange mye sokkerpar av disse halvstrikkede fotvarmerne. Og så mange strikkepinner jeg får frigjort!

alt-i-boks
Håpet er å få samlet saker som kan legges i en boks, en gaveboks, slik som lise har tenkt å ha i år. Har hørt om det før, og hatt mange tanker om å komme i gang med en.
Strikking kan fint foregå foran reprise-fotballkampene. Håndsøm også.
2010 - julegaver er nesten i boks.
Hurra!

4 kommentarer:

  1. Oi her var det mange planer... Det er jo viktig å ikke være for streng også da, mot seg selv mener jeg...!

    SvarSlett
  2. Skulle ønske jeg var like flink med håndarbeid, men det er jeg ikke, langt i fra. Kos deg med fotballtittingen. Lykke til med prosjektene dine.

    SvarSlett
  3. Du pirker veldig i samvittighet min akkurat nå, vet du, og sikkert ikke bare hos meg. *sukk* jeg har noen samvittigheter jeg også, men ikke på strikkesiden. Noe heklerier må jobbes med og noe søm. jatta-jatta.

    SvarSlett
  4. Oj.. det var mye på gang. Skjønner ikke hvordan du får tid til alt. Imponert ja!!

    SvarSlett