1. januar 2010

blå måne :: blue moon

Har du fått med deg at det er (har vært) så vakker fullmåne de to siste dagene?

blue moon :: fullmåne

"Nyttårsrakettene får ikke himmelen for seg selv på nyttårskvelden. Naturen selv bidrar med det vakreste, en såkalt «blå måne». Når fullmånen dukker opp to ganger i løpet av en kalendermåned kalles det gjerne «Blue moon»."     ~ yr.no :: blå måne

I går kveld var det mest fyrverkeriet jeg var ute for å se, - både det som kom på himmelen og det som jeg "voktet" (to barn i ten-årene med tanks og sinte veps). Men da vi gikk ut, tittet jeg opp på fullmånen og så at den hadde "glorie", - og at jeg tenkte på snøen som traff meg i ansiktet.

on the road :: på vei #1

Nytt år og nye muligheter, - hvor vil årets reise ta meg?
Og deg?

Er ikke livet spennende?

2 kommentarer:

  1. Jo, Merete det er spennende og skremmende. Håper året bringer mange hyggelige ting til deg og dine.

    SvarSlett
  2. Godt nyttår til deg også. Jeg håper det nye året fortsetter like rolig som det nå har begynt. Akkurat nå er det fantastisk vintervær. I går kveld koste vi oss her med familien, og i kveld er vi invitert til kvelds og stampbad ute under stjernehimmelen. Kan det bli bedre?

    SvarSlett