2. februar 2010

februarsøm :: february-sewing

Symaskinen og jeg er ikke akkurat venner. Joda, jeg er venner med den, men den er litt furten tilbake fordi jeg ikke finner på flere saker sammen med den. Står der, under lokket sitt og småmumler de gangene jeg kaster et blikk på den.

Januar har vært tidvis travel, nesten (holdt på å skrive “over mitt lik”, men det var vel å ta litt hardt i?) over alle hauger, men jaggu har symaskina og jeg funnet en bedre tone.

Hurra!

yellow fabric :: gult

Gult er kult” på flere måter, tror jeg.
Tror dere at å ha det litt travelt kan føre til at man får flere saker ut av verden + er mer kreativ/ aktiv?

Ikke vet jeg, men da jeg snublet over en blogger som hadde erklært januar for “Sy-bare-til-meg-selv-ego” – måneden, da klikket det litt. Jupp, sånn vil jeg også ha det.

image

Februar med sine kalde, glatte og lite gåtur-inspirerende dager (for meg) skal bli min “sy-for-meg”- måndene min.

“Sy-for-meg” er litt forskjellig fra det at jeg syr til meg sjøl.
“For-meg” er litt med tanken på at kan jeg få unna noen prosjekter som kan legges i gaveboksen til jul for eksempel, så er jeg tildig ute og sparer meg selv både for stress, hodebry og økonomiske utgifter når det nærmer seg desember 2010.

Fokus-prosjektet forrige uke var gule greier og no’ vårlig grønt. Litt ble de sakene med meg inn i denne uka. Men ny avtale med mor inkluderer fokus på småsaker resten av uke. I hvert fall i morgen. Da skal symaskinen få bli med over til mor sammen med fargerike rester, vatt og glidelås. Småvesker er tingen. Disse er fra september 2008. En bra sak som kan sikkert gjentaes?

small bag :: liten veske #6 

Tror dere symaskinen blir glad da?
Hadde vært fint om den ble så hoppende glad at den går ned av spisebordet og finner en ryddig plass på sybordet.

* fokusprosjekter :: abyquilt + hanne
* sew-sew-selfish :: wiener dog tricks
* gul EQA-utfordring :: NQFs årsmøtehelg 2010
* julegave-along :: sylvez

1 kommentar:

  1. Heia Merete.
    Jeg satte meg til maskinen en dag for å sy noe til meg selv....men det gikk ikke så bra. Jeg fikk plutselig to høyrestykker til ryggen på kjolen..... Er det virkelig mulig sier nå jeg?? Vel, jeg er visst kommet til et stadium der jeg verken ser eller forstår. Huff av meg. Flaksen er at jeg har mer stoff på lur.....

    SvarSlett