2. oktober 2010

kaffe :: coffee

Endelig.

starbucks' instant :: pulverkaffe

(for marthe)
Endelig fant jeg disse "rørene" med pulverkaffe fra Starbucks. Datteren introduserte meg til dem, og siden jeg jo er en fan av den sorten kaffeserveringsted, ble jeg "frelst" så klart.

Nå oppdaget vi i sommer da jeg var på besøk, at det var ganske så tomt for den oppkvikkende sorten, men mengder av den beroligende arten. Så da jeg skulle ut på tur og besøke land med Starbucks serveringsteder, kom ønsket fort: Se etter kaffe for meg!

Nå har jeg lett både i Amsterdam, i Birmingham og på selve kongress-senteret. Men nei, ikke sjans i havet. Kunne det virkelig være så vanskelig?

Siste stopp i disse dager var Stansted utenfor London. Hurra! Der stod de ved kassen. Litt usikker der da de framviste ved "min" kasse var bare de blå med decaf, men damen bak kassa var forståelsesfull og fant fort flere bokser i nabokassa med rette sorten.
Ikke bare det, men jeg fikk både medium og strong, jenta mi!

ps. Håper du tilgir en mor som bare "måtte" sikre seg en kopp med et rør før de 3 boksene går i posten til deg. Gled deg, de er like nydelige som sist!

1 kommentar: