3. desember 2011

julegåte :: 3-2011 :: x-mas mystery

Her kommer del 3. av årets julegåte.
Du kan finne dette her i pdf-format hos Barbara på Quilt design.

(Jeg byttet om tellebildet på pdf-fila for del 2, - men har du fulgt teksten i pdf-en og sett på sammensyningsbildet på slutten, blir det greit.)

x-mas mystery :: part 3 :: julegate

1. Legg 4 ½” kvadratet i hjørnet på blokk B (hjørnet med remsene).
2. Sy på diagonalen (som et hurtighjørne), åpn opp og press trekanten ut mot hjørnet.

x-mas mystery :: part 3 :: julegate

2. Klipp vekk stoffet bak trekanten om du pleier å gjøre det når du syr hurtighjørner.

x-mas mystery :: part 3 :: julegate

x-mas mystery :: part 3 :: julegate

4. Klipp et papirhjerte fra en bit papir, - 3 ½” x 4”. Bruk dette som mal for stoffhjertene.
5. Klipp røde hjerter fra de 4 røde kvadratene.

x-mas mystery :: part 3 :: julegate

6. Fest hjertene til lappetoppen og appliker dem fast.

x-mas mystery :: part 3 :: julegate

7. Ta fram de to siste lyse remsene, 2” x 32”, og sy dem til hver side på lappetoppen.

x-mas mystery :: part 3 :: julegate

8. Legg sammen bakstykke, vatt og lappetopp.
9. Quilt slik du vil.
10. Sy på lukkekanten.

x-mas mystery :: part 3 :: julegate

Slik ble årets julegåte, - håper du har hatt det like artig som meg.

Jeg tror at denne her kan få ryddet opp litt i restekurven, - kunne den vært fin med remser av ulikt slag, men i samme fargenyanse? Eller ulike remser sammen med en gjennomgående lik remse?

Nå som jeg vet at 30 cm går med til bakgrunnen, kan jo noen fine (bom-)kjøp av julestoffer finne et prosjekt som passer? Du vet, - disse fine stoffene som en bare må ha, men som blir liggende på hylla i lange tider? 

Jeg lekte også litt med tanken om blått med stjerner i stedet for hjerter, - men hjerter er lettere å klippe på firhånd, så stjerneprosjektet kan du jo vurdere nå som du har hele gåten løst.

Takk for at dere lekte med i år også, - gleder meg til å se hva dere har kommet fram til!

insp
* julegåten :: intro-2011 :: x-mas mystery
* quiltdesign :: barbara med tidliger gåter :: pdf-format

linker

2 kommentarer:

  1. Da var jeg plutselig med på gåtesømmen jeg også. Litt sent ute, så her kommer alle delene i samme blogginnlegg. Takk for morsomt mysterium! :)

    SvarSlett
  2. Kjempesøt løper, den skal jeg sy - en gang, om ikke så lenge :o)

    SvarSlett