7. desember 2011

julehjelp :: x-mas help

Julehjelp kan være nyttig, så når VG lørdag 3.desember skriver om slike småprogrammer som kan gjøre julens planer enklere, måtte jeg såklart sjekke det ut.

Til vanlig skrives jo lister med blekk på papir, og lappen lagres i baklomma.

App's

"Julehandel" var den app'en de skrev om.  
Jeg kikket litt på den, men fant ut at jeg likte den engelsk-spårkelige bedre, - "Gift Plan". Den har nå vært litt i bruk, og her er de ekstrafordelen jeg fant:

* kan legge inn flere merkede datoer for personene: 'Bursdag, jul og andre viktige datoer.
* kan legge inn mer informasjon om personene, b.la. størrelse i klær og hva de liker.
* får påminnelse når dagene nærmer seg, - spesielt brukbar når 'bursdagene er der.
* kan fjerne hendelser og personer om de ikke skal stå på lista mer

Det er jo en stor fordel å ha kontroll på 'bursdagsgaver kjøpt på januarsalg, og for meg kan en alarm som varsler litt på forhånd, - spesielt for 'bursdager, - være grei å ha. Jula er liksom på en veldig huskbar dato. Det samme med størrelser, for med småttinger i familien som vokser med lynets hastighet, kommer det stadig nye oppdateringer og husken er dårlig til tider.

julehandel

Programmet har selvsagt slike småsaker som at en kan legge inn bilder og legge inn kodelås/passord. Har man folk i kretsen som liker å "klemme på pakkene" på jul, kan jo det være lurt.

insp
* julehandel kr. 7,00
* gift plan kr. 21,00

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar