28. desember 2011

kaffe :: keepcup

Bare barista serverer kaffe med hjerte i skummet.
Og i lilla gjenbrukskopp i plast.

coffee <3

Keepcup er en kopp designet med tanke på kafferiene og folk i farten. Den er ikke en termo-kopp som holder kaffen og teen varm, men en erstatter for papirkoppen. keepcup

Alle delene, – koppen, magebåndet, lokket og topp-lukningen, kan fåes i mange farger. Noen kopper er i sterke retroinspirerte farger (min kopp), noen er ensfargede (datterens), noen er i pastellaktive tuppevarebaby-farger.

I tillegg oppfordrere de deg til å mikse delen innbyrdes til å få din egen kopp (så du ikke stikker av med naboens).

Magebåndet er ikke bare pynt eller isolasjon mot brennhet kaffe. Nei, der er trykket alle mulige kaffebarista-uttrykk som er bruk ved bestilling: Decaf? Sukker? Hvor mange skjeer da? Sterk eller svak?
Bruk vaskbar penn og hak av.

Keepcup

De er smarte.

Koppen er som sagt, ingen termokopp. Godt for meg som har brendt meg mang en gang på kaffen derunder lokket. 20 minutter skulle vel rekke for å nå bunnen i koppen?

Vi fyllte med oss påfyllet på vei ut av baristeriet og tok koppen med på testrunde:

1. Jeg brant meg ikke på kaffen.
2. 20 minutter kan stemme, - både på varmen og på å nå bunnen.
3. Ikke lei plastsmak fra lokket på koppen (som fra mange andre metall-plastlokk-kopper jeg har).
4. Lett å ha i veska etterpå.

sweet

Coffee, water & wrap

Konklusjon:
Veldig fornøyd med investeringen, – nesten overrasket fornøyd, for de siste termo-gjenbruks-koppene har dalt i brukerevne når metall-plast smaken setter seg på kaffen.
Koppen vil faktisk brukes som intensjonen, – få plass i veska og være der som erstatter for pappkruset på grunn av lettvekten og størrelsen (jeg har medium).

insp
* keepcup :: gjenbrukskoppen for kafferiene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar