23. desember 2011

lille julaften :: almost x-mas

Byen er julepyntet. Julestemningen kom krypende da vi reiste inn for å spise middag nede på brygga og Havariet.

At night :: kvelden

Det ernoe eget med alle lysene i denne mørketiden, - de som lyser opp litt ekstra.

At night :: kveldenAt night :: kvelden

At night :: kvelden

Inne var det lun og god stemning. Vi fikk fort bordet vi hadde bestilt og kunne velge fritt fra kvelden meny.

At the pub :: på havariet

Tenk, de var utsolgt for juleøl! enda det var ganske tidlig på kvelden. Damen anbefalte en øl jeg mer ser på som et sommerlig drikke i varme og sol, ved siden av juleplatten jeg valgte med. All ros til de som har greie på sånt, - det smakte godt.

7days : 3 - Corona X-mas platte :: juletallerken

Nå hørte jeg jo at Helstrøm ønsket seg en rieseling-hvitvin som første drikk til ribba, for så å gå over på en rød vin etterpå. Den hvite er også en slik jeg nyter best når kalenderen viser sommer, så da er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg tidligere?

Juletreet pyntes i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar