6. januar 2008

byttelapper :: pieces of a swap

Torunn skrev til en bloggpost om å dele og å bli beriket (takk, Torunn!).
Blogging og internett er en snål sak sånn, - i mitt tilfelle har det beriket hverdagen min enorm, - både ved at datamaskinen kommuniserer med omverden på en "ny" måte og at hverdagslivet på utsiden av dataverden er god og rik på opplevelser jeg aldri ville fått uten dette "instrumentet".
Å dele, både på tanker, ord og bilder, og av det man har, gir meg skikkelig påfyll til å valse rundt i glade sko åkke som.

Emily :: Ravenhill er en kreativ sømmer/ strikker/ mor som samler på og syr saker fra kimonosilke. Hun spurte om noen var intressert i å bytte silkestoffer mot "et eller annet". 
Silke har jeg fått fra Sigrun før. De bitene er skikkelige fargerike. Emily lokket med kimonosilke, og jeg meldte meg straks.

I går samlet jeg sammen etter hint, - litt av dette og litt av dette. Kanskje jeg får den til postkontoret til uka? Håper det faller i smak.

Emily er kjappere enn meg, så pakke kom i posten til nyttårshelga, og jøyemei: Der spratt lokket av og silkebiter flommet utover! Duse toner for det meste, nydelig samtstemte og mens tanker og bilder raste rundt i hodet så kom jo det store spørsmålet: Hva skal nå dette brukes til, tro?
Boksen var på størrelse med siste Harry Potter-bok, og se her hva hun fikk stappet nedi den.

lovely :: silke

Sigrun sendet meg en kjekt-å-ha-sak i posten til jul. Hva tror dere, Sigrun og Emily, - kan silkebitene passe som jojo-blomster?

Jeg legger dette innlegget til som svar på SF:brand new utfordringa.

~merete

yoyo maker :: jojo blomst

Torunn wrote to one of my blogposts, - I do think that we as bloggers and as humans get richer every day by sharing what we can and what we have. I certainly do!

Emily :: Ravenhill is a creative sewer/ knitter/ mother who collects and makes lovely stuff from kimono silks. She asked if anybody would like to swap with her. I jumped to it an signed up for her one-to-one swap. Sigrun had given me some colorful silk before, but this was something else.

Yesterday I started to put together what I think will please Emily, and hopefully the box will be on its way soon.

Emily is a little faster than me, so one day I found a package in my mailbox, - a box of the size of the last Harry Potter book.
The box was packed with small and larger pieces of silk, jam packed to the brim.  What to do with it all?

Sigrun mailed me this got-to-have in the mail for the Holiday.
What do you think, Emily and Sigrun, will some of the silk look nice used as a yoyo flowers?

I make this entry my post for the SF: brand new challenge.

2 kommentarer:

  1. Jeg tror helt sikkert at det vil bli flotte blomster i silke, men jeg er også sikker på at du kan få veldig mye annet flott ut av den silken for den var flott.

    SvarSlett
  2. oh- lucky you! i can't wait to see what you do with all those lovely pieces of fabric.

    SvarSlett