6. januar 2008

stoffslanking :: 5 :: stash busting

First week of January is over and we're on to it, all of us, aren't we?

No report from me during the Holidays, so here is a small update from me:

The sock knitter bag is in use every day, the placemats were done in time, and the Mystery Quilt was delivered as a top, not quilted, with the promise of a pillowcase in the new year.

Me and my sewing machine will be united again this evening, so there will be everyday sewing again.
The fabric for the pillow case's back side is, together with the batting, already waiting for me at my sewingtable.
mystery :: gåte

Inne i første uka av januar og vi er i gang, hele gjengen, eller hva?

Det kom ingen rapport fra siste uke i desember/ nyttårshelgen, så en liten oppdatering kommer her:

Sokkestrikkveska ble vel tatt imot og er i daglig bruk, spisebrikkene ble ferdige og pakket inn, og gåtesømmen ble levert som uquiltet topp med løfte om putetrekk over jul.

Fra i kveld av er symaskina mi og jeg forent igjen, og da blir det nok daglig som på meg/ den, tenker jeg.
Stoffene til putas bakside og vatten ligger klare på sybordet mitt.

Status week :: uke 5
bought fabric = 0 :: stoffinnkjøp = 0
fabric used from stash = 0 :: stoff fra samlingen = 0
books & pattern = 0 pattern :: bøker og mønster = 0 mønterpakker
this & that = got silk in the mail :: småsaker = silke kom i posten
Still very happy :: fortsatt superfornøyd

4 kommentarer:

  1. All your projects are beautiful! Glad that your NEW sewing machine is so lovely!

    Cheers!

    Evelyn

    SvarSlett
  2. And your sokken are still being worn very warmly and happily (see my blog!). thank you Merete!

    SvarSlett
  3. Kjempe pene stoffer du jobber med nå. Flott at du har det så bra med symaskinen din!

    SvarSlett
  4. Anonym1:28 p.m.

    Det er så mye spennende å finne i bloggen din. Jeg gleder meg til å komme på besøk i dette året også!

    SvarSlett