1. januar 2008

forsetter :: ? :: commitments

I januar i fjor laget jeg meg en serie med bloggposter. De tok for seg ulike internettutfordringer jeg meldte meg til og/ eller ville delta i ettersom dager, uker og måneder gikk i 2007.
Den jeg har vært trofast mot gjennom hele året, er vel å være meg sjøl på en bedre måte enn i 2006.

Vel, som allrede skrevet, og til tross for å ha satt meg ned og tenkt, så kom "LIVET" snublende på store ben, både hos meg (deltageren) og andre (arrangører).

Nå dukker det jo opp mye morsomt både her og der.
Det jeg lovet meg selv, høyt og tydelig, er å finne gleder i livet, små som store. Dokumentere dem også, slik at minnet kan festes til mer enn netthinnen og en glemsom intern harddisk.

Med andre ord, mitt Canon Ixus 500 skal få kjørt seg.
Og bloggen, - min internettdokumentar, kilde til vennekontakter av nær og fjern kategori.

I så måte håper jeg å følge målsettinga til Crafty Pod :
"...I hope that if I can make some spaces to sit quietly and make and think, other improvements will follow naturally."

Sette seg ned i stillhet, være kreativ (lage noe) og tenke, sånn at mer vil følge deretter, høres riktig ut. For med det kreative, så handler det om å gjøre, ikke bare tenke og planlegge.
Og å være meg sjøl.

~merete

ps. Jeg har rydde litt i bloggen. Litt er bedre enn ingenting.

Last year I made several resolutions, but Real Life pushed at my door more than expected in January. The best kept resolution has been being "me" more than in 2006.

I will collect happy moments with my camera this year. The memory of these moments will be better kept than just by using the trusted old intern harddisc of my head.
I'll use my blog, too, - my Internet documentation, a well to friendships near by and far away.

In a way I'd try to follow in the steps of Crafty Pod :
"...I hope that if I can make some spaces to sit quietly and make and think, other improvements will follow naturally."
Also to be me, as I am.

PS. I have decluttered  a little in my blog. A little is better than nothing.

7 kommentarer:

  1. Ønsker deg et herlig og kreativt nytt år.

    SvarSlett
  2. Anonym8:47 p.m.

    Jeg må ofte tenke litt ekstra når jeg er innom bloggen din, tror jeg må innom enda oftere!
    Gode ønsker for det nye året.

    SvarSlett
  3. Innom og ønsker deg et godt og kreativt nytt år!

    SvarSlett
  4. Du er trofast mot deg selv og dine lesere. Jeg er imponert over målbevissthet og vilje. Ønsker deg et godt nøtt år og gleder meg til å se hva du finner på i 2008 :-D

    SvarSlett
  5. Anonym7:48 a.m.

    Godt nyttår! Tok utfordringa fra deg med å rydde bloggen og så vart syrommet rydda.

    SvarSlett
  6. Godt nytt år til deg også, og takk for det gamle :)

    SvarSlett
  7. Kære Merete

    Et lidt forsinket men velment GODT NYTÅR! Bare hold fast i dine overvejelser fra sidste nytår: "mere mig".

    Jeg er helt enig. Først og fremmest må vi være tro mod os selv. Det er jo en livslang forbindelse! Og forhåbentlig også et livslangt kærlighedsforhold. Kan man sige det sådan???

    SvarSlett