24. mai 2008

kreative bloggere :: creative bloggers

Noen dager dumper flere gaver ned i fanget enn andre dager. En gammel venn dukker opp i internetverden. En telefon fører til en gjøre-gave. Et mønster som passer akkurat i snitt og størrelse bare "er" der igjen. Informasjon en har lett lenge etter, dukker opp via en link via en link, og i bloggerverden kommer små hint om at kreative utspill blir verdsatt.

Tusen takk til Hilde :: HildeS og Annie :: Anni's choice!
En stor glede, - og følger dere linkene til disse to bloggerne, vil dere se fort hvorfor disse to er på lista mi over blogger jeg leser jevnlig. Hilde fotograferer og Anni syr. Damene er kreative og inspirerende, hver på sitt felt. Jeg er glad for å ha dere i mitt bloggerunivers!

Jeg har vært med på å dele ut slike oppmerksomheter før, og mange der ute i bloggerland dukker opp i hodet mitt når jeg nå ha lyst til å dele videre og lede dere i retningen mot andre kreative bloggere.

Sist uke har jeg (igjen) hatt fokus på bloggskriverier, på blogginnhold, på design og nettverden. Ikke så synlig i denne bloggen, kanskje, men hodet har studert på og lest og tenkt.

I dag leder jeg dere videre til kreative bloggere som både fikler med kreative prosjekter i søm og strikk, sang og livglede, men også på bloggnivå: utseende, muligheter, innhold og verktøyet "blogg" som formidlingskanal på flere nivåer.

Pinneguri er en mester med (ja, hva trodde du?) pinner og garn, en dame med geriljainstinkt. En av ti utvalgte i strikkeverden.

Ruth@ er dyktig med nål og tråd, utforsker sine sy og strikkeverktøy (fotballnsupportere må ha de rette sokkene) og nå også bloggervertøyet. Fort går nålen når motivet er der, for hånd eller på symaskinen.

FrkSnupp spiller på flere strenger, har kreative strikkeprosjekter på pinnene og tar sin master på strikkeentusiastens nye forum, Ravelry.

Ingunn er mest kreativ lektor på videregående nå, og nå med fartstid i bloggenes verden. Blogger og internettverktøy utforskes. Tanker luftes og utfordrer mine egne små grå. Mye å lære og reflektere over for meg.

Betty synger av full hals og deler livsgleden både gjennom bilder og skrivekunsten. En engasjert dame og mor, på hjemmefronten så vel som ute i terrenget. Isbading er nå ikke min greie, - ennå.

En god helg til deg i bloggerverden!

a happy home on the net! :: en husglede på nettet!

I'm pleased with all the gifts life has given me lately, - an old friend shows up on the 'net, a phone call with a to-do gift, finding a well-fitting, long lost pattern, information long searched for shows up on the 'net, and this wonderful award.

If you follow the links, you'll visit some of my creative friends out there, from Norway, those who also reflects upon who they are as bloggers, how they use their blog to communicate with others, and pay attention to the design they have chosen for their blogs.

Happy surfing! Happy weekend!

Likte du dette innlegget?
* en mening :: a purpose 
*  takk :: thank you
* sterke jenterblogger :: girl bloggers rockin'

3 kommentarer:

  1. Jeg jakter videre i dine anbefalinger etter nye blogger � lese. S�rlig strikkeblogger er litt inn n�. Jeg har sett en oppskrift p� m�nsterstrikk fra Vogue Knitting, men jeg skj�nner jo ingenting av amerikanske oppskrifter. Har du eller noen andre du kjenner funnet sider med forklaringer p� forskjellige spr�k? Jeg kl�r i pinnene etter � starte! :-)

    SvarSlett
  2. Så morsomt at du lenker til bloggen min :) Kanskje en av grunnene til at vi begge liker blogging er litt det samme som at vi begge liker å holde på med lapper - vi tar biter av ulike slag og prøver å lage en overordnet helhet i det.

    SvarSlett
  3. Takk sjøl, som er der ute og løfter. Skikkelig jobb du har gjort med lenkingen :)

    SvarSlett