20. mai 2006

Velkommen inn i min verden!

bio-page :: bio-siden
Her håper jeg at du finner stoff du liker, både bokstavelig og tenkt: Syprosjekter står høyt på lista, strikkepinner klirrer, tanker kaster ut og hva er et bloggerliv uten foto?
Følg i mine fotspor (og tastetrykk) og se om de kan inspirere deg til en tenkepause, en ny dose kreativitet, en lyst til å gripe fatt i livet og gjøre som du lyster.
Skaperskraften og gleden ved å sy, skrive, strikke, lese og å være kreativ, har gitt meg så mye. La meg dele med deg.

~Merete. Get yours at bighugelabs.com/flickr

Symaskinen ble med meg på lasset da jeg flyttet hjemmefra for å studere. Før den tiden lå alltid søm og strikk og brodering klart, - mor var den store læremesteren, og kreative drypp kom fra begge bestemødre.
I ungdomsskolen var hønsestrikk det store, og fargeblandingen gav mye glede. Strikk fulgte med opp igjennom studietiden.
Det samme med søm av klær.
Med første barn fulgte søm av første lappeteppe. En ny verden åpnet seg. Skjærematte og skjærehjul samt stor gjennomsiktig linjal kom som nyheter det året.
Først selvstudier, så kurselev, så mere selvstudier og deretter kurslærer selv.
Stoff, farger, form, overflate, - her var mange gleder i en pakke.

Internett åpnet dører til utlandet, til kontakten med kreative og sylystne personer.
2001 oppstod Sting med Bente Andersen Sundlo, Ingun Kjøl Wiig, Inger-Ann Olsen, Merete Nybro Berg, Ragnhild Kjenne og meg selv. Art Quilt gruppa vår har holdt to utstillinger på NQF's årsmøter, - en 5-år jubileumsutstilling i 2006 og en stipendieutstilling i 2008.

I hverdagen var jeg en gang førskolelærer.
I dag er jeg en kreativ skapersjel som blogger. Bloggerlivet og verdensvevens tilbud gir inspirasjon og tankeboksfyll før skapertrangen slår til.
Jeg blogger ikke hver dag, men leser alle kommentarene som dere legger igjen. Skriv gjerne en mail til meg, - mreteveian@gmail.com .

Masser av hilsner fra denne Tønsbergdama,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar