6. februar 2006

Når stoffsamlere føler en viss likhet med strikkere

Jeg må bare innrømmet det: På min favorittliste med linker er en del blogger/ journaler.

Her om dagen snublet jeg over et innlegg hos YarnHarlot, Stephanie Pearl-McPhee's blog. Damen er en god skribent, - jeg skjønner hvorfor strikkere kjøper boka "Yarn Harlot, the Secret Life of a Knitter".
Tror ikke jeg skal oversette "Harlot" her, men slå det opp den som vil, - ihvertfall er det snakk om et hemmelig liv :-)
Hva har så en strikker felles med en stoff-forbruker av dimensjoner?
Tja, hvis jeg hvisker "mange" og deretter hovedmaterialet?
Les innlegget og bytt ut "garn" med "stoff" og likverdige materiale... og du kjenner kanskje for å le høyt...eller gråte... eller får en følelse av at du har mer til felles med en strikker enn du trodde?


I just have to admit: I do have a few blogs/ journal listed among my favorites at Internet.

Here the other day I came across YarnHarlot, Stephanie Pearl-McPhee's blog. The lady in a good writer , I do understand that lots of knitters buy her book "Yarn Harlot, the Secret Life of a Knitter".

What does an knitter have in common with one who in her closet (among other places) has fabrics?
If I dare to speak, it would be something about "large" and "stash", don't you think?
Read her entry and switch "yarn" to "fabric... and you might feel like laughing out loud... or crying... or just feel you've got more in common with at knitter than you thought?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar