25. mars 2006

Gode nyehter - store nyheter!

Hvem kjenner seg som den heldigste skapningen på Moder Jord akkurat nå!?!
Her er blomstene jeg fikk av min søster og mine foreldre i anledning begivenheten:

tulipaner

Sist helg dro jeg på NQFs årsmøte sammen med ArtQuilt gruppa mi, STING, der vi hadde fått mulighet til både å holde foredrag og stille ut våre (felles) arbeider fra de 5 årene vi har hatt sammen.

Det opplevdes som stort!
I tillegg fikk jeg mulighet til å holde to kurs, og de gikk da ganske bra, syns jeg.

Og så, på lørdag, fikk vi skikkelige nyheter: Vi fikk årets stipendmidler (som vi hadde søkt om) og kan reise til Barcelona nå til høsten, på studietur som gruppe. Etter turen forventes det at vi lager arbeider inspirert av det vi opplever og ser på turen.

Tårene silte. Enda det var jo ikke noe å gråte for.
Jeg kan nesten ikke vente til september kommer. Gaudis arbeider er jeg mest nyskjerrig på, men også det å få legge ut på reise med fem slike fantastiske jenter!

Og så... siden jeg er i humør til å skrive om reiser: Nå er det bare en knapp måned til nesa vendes mot New York/ Syracuse/ Cazenovia for en ukes tur sammen med søsteren.
Oppsparte midler fra 40års dagen, skal taes i bruk.



How about being the happiest art girl on this planet?
Here's the flowers my sister and parents brought me:

This weekend I went with my artquilt group, Sting, to the quilt convention here in Norway. We were to put up an exhibition (the one I've been writing and working on for... months? years?) and make a speech the first night.

It was so great!
I also taught two classes and it went well.

Then, on Saturday, we got the nicest news: We won this years scholarship!!!
We six applied for money and wanted to use it for a four nights trip to Barcelona during fall season. Afterwards we are to make works inspired from the trip.

I cried and cried, the news was so overwhelming...
I cannot wait until September! Gaudi's work the most, but also to get to travel with this five other magnificent girls!

And then... since I'm in the mood for telling great news: on 24. of April my sister and I'll get on the plane for a weeks trip to New York/ Syracuse/ Cazenovia.
How about that!?!

1 kommentar:

  1. Anonym9:55 p.m.

    Gratulerer!! Så deg og dine "kurselever" på Olavsgård. Dere hadde laget mye fint!
    P.s du lurte meg bra en stund ang din avatar;-)

    SvarSlett