26. mars 2006

småquilted postkort i startfasen

Her er dagens inspirasjon til "farger, runde/ organiske former" fra QA-S lista:

tulipaner/ tulips

This was my inspiration for the "colors, round/ organic forms" at a list I'm a member on.

Fra "lageret" plukket jeg fram et lite stykke stryke-på-vatt og strøk det på en bit lysfarget bakstykke.



In my stash I found a piece of batting with iron-on glue dots (?) and used it with a small piece of light backing.

Bagrunns-stoffet er en håndfarget bit fra et bytte for en del års siden.
Da jeg ikke er så glad i appelikasjonsvlieselin, klipper jeg delene bare rett ut av stoffet og stryker dem til bakgrunnen før jeg nåler fast med knappenåler.

Nå er det på tide å ta i bruk maskinen, - det blir nok i morgen.



The piece of background is a handdyed piece from a swap years ago.
I'm not very fond of fusing, so I just use my scissors and cut the pieces out from fabric, iron them to the background to make them cling a bit before I put pins into the pieces.

Now it's time to use the machine, - I'll do that tomorrow.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar