9. mai 2006

Hjemme igjen ~ Back home

Heisann og hoppsann!

Nå begynner jeg vel å lande? Eller?
Siden jeg kom hjem fredag kveld har jeg nesten hatt datavegring... slå den :-)

Litt roting i tenkeboksen gir svar som "skuffelse" og "hvor skal jeg begynne".
Skuffensen ligger i at det var null dekning på mobilen alle dagene i den lille byen vi var, - søsteren med sitt telenor abb. fikk inn signaler nå og da. Jeg med mitt Netcom abb. fikk ikke opp en strek i ruten.

Men bare en knapp halvtime utenfor var signalene.

På hotellet (et lite koselig "Inn") var det gratis trådløst nettverk, men uten egen pc var det helt umulig, - ingen til utlån. Når jeg tenker etter, så hadde det vel ikke vært mulig for meg allikevel siden Netcoms tydeligvis ikke har avtale med akkurat det telenettverket i Cazenovia.
Og jeg som hadde gledet meg til å sende bilder til bloggen og holde kontakten på den måten... stor skuff!!!
Kan vel si at jeg har vært kjempesint på mobilens og dataens verden.

I New York kunne vi leie tid ved dataen, men da hadde allerede datavegringen satt inn for fullt. Jeg bare småtittet på datamaskinen og sukke før jeg gikk opp på rommet igjen.

Vel hjemme har jeg lest mail, kikket litt på blogger og nyheter, og så tatt en kjapp kikk på bildene i storformat.
Egentlig så har hele turen vært en kjempeopplevelse, - helt utrolig!
I dag står "rydding" og "skriving" på programmet. Her er masse jeg har lyst til å dele med dere.

Vi "snakkes" senere!

New York Skyline

Hello again!
Think I'm starting to find the right "ground" under my feet again. Or?
Since we came home friday evening I haven't tuned into my computer much. Had to make me look at my mail and reading some journales/ blogs. Strange.

Dusting Decluttering my brainbox gives answers as "disappointed" and "where to start?". 

Mainly I'm "disappointed" because I had no signals at all om my mobilphone all the time we were staying at my favorite place, - Cazenovia. My sister had signals now and then because she uses another telecompany than me.
Just half an hour away I got signals again.

At the second hotell we sleep, they had free Internet, but that was on your own computer, and I didn't bring my laptop. Wonder if I could when my mobile was down? Since my telecompany obvious do not have a deal with the one at Cazenovia?
And I had really looked forward to keep in touch with home and friends by using the phone and showing pictures.
Have to admit that I've been really angry with this new world of technology, - mobiles and computers.

In New York I got to use the computer for free down in the lobby the first place we stayed at, but the next place charged us for the time we would spend at the computer. 
I stared at it and went back to our room.

Getting back to my "normal" life here, I haven't (as I wrote) been much on the computer. 
But now, looking closer at all the photos and thinking back, it has been a great trip, nice vacation and brought so many nice memories back.
And created som new ones that never will be forgotten. 

Today I've put "decluttering", "writing", and "reading" on my list: I feel like digging into some real updates here.
Guess I'm back into using my computer again.

See you!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar