18. juni 2006

studio friday: A-HA moment :: A-HA øyeblikk




From Pamela for june 16:
It starts as one thing and end up as another...

Like this Studio Friday's project.
I had my mind focused on this challenge, this picture and the story of how almost everything I do (the craft/ art related, but also on many other levels in everyday life) takes a turn and become something else that I thought it would be in the beginning..
Did I make it in time on Friday? Or on Saturday?
No.

I started to play with, learn and practice photo editing in Paint Shop Pro X...
and the hours just ran away and I couldn't help my self...
Sorry!

I do have some private result to show for, - more of how to use the program rather than the photos I played with/ learned from.

Oh, and the table runner started out as blocks for a challenge on a mailing list I'm a member of, - I had a wall quilt in mind when I started out.
The balls of yarn were intended for a summer top many years ago. One skein ended up in many potholders around at different cabins (my parents, ours, gifts when visiting there) and these balls might be a pair of summer socks...

We'll see!

StudioFriday


Fra Pamela for 16. juni: Det skal bli en ting, men så ender det opp med å bli noe helt annet!

Akkurat som dette prosjektet med Studio Friday:
Jeg hadde i tankene at jeg skulle ta bildet og skrive litt om hvordan nesten alt jeg gjør (både det som har med skapende arbeid og i det vanlige, hverdagslige livet) blir til noe annet enn jeg hadde i tankene da jeg begynner.
Klarte jeg det på fredag? Eller på lørdag?
Niks.

Jeg begynte å leke meg med, lære og øve meg i bruken av Paint Shop Pro X...
og timene bare fløy av gårde uten at jeg klarte å rive meg løs...
Beklager!

Jeg har noen private resultater å vise til, - mer av den typen som går ut på å bruke programmet framfor bildene som jeg lekte med/ lærte fra.

Og bordløperen ble sydd som blokker for en utfordring der tanken var et veggteppe.
Nøstene med garn var tiltenkt en sommertopp for mange år siden, men en bunt ble til grytelapper som nå befinner seg på forskjellige hytter (mine foreldres, vår, og gaver når vi har reist på besøk dit). Da blir kanskje disse restene til et par med sommersokker...

Vi får se!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar