18. juni 2006

Wardrobe Refashion '06 week 3 :: uke 3

This is the jeans jacket I got from my brother in law. 
He asked if one of the boys wanted the jacket, but not so.
I figured out that it fit me except for the hip/ waist band at the bottom.
Oh, why do they make ordinary jeans jackets so unfitting for women?

Dette er olajakka jeg fikk av svogeren. 
Han lurte på om en av gutta ville ha jakke, men nei.
Jeg fant ut at jakke passet fint til meg om det ikke hadde vært for kanten nederst.
Å, hvorfor må de sy vanlige olajakker så upassende for en kvinnekropp?

WR '06: jeans jacket before :: olajakke før omsying

I took off the waistband and cut the jacket just underneath the front/ breast pockets.
Then I resewed the waist band to the jacket.
I had to put a few pleats under the bust and close to the side seams in the back.  
It fit me rather nice that way, - more girlish...

Jeg sprette av linninga, klippet av jakke rett under lommene foran på brystet og sydde på linninga igjen.
Jeg måtte lage et par legg rett under puppene og ved sideømmene bak.
Nå passer den meg faktisk ganske så godt, - mer jentete, liksom...


WR '06: jeans jacket after :: olajakke etter omsøm

I removed the cuffs, cut the arms just above the elbows and ripped the seams about 2" for splits.
Then I sewed the edges of the split nicely down. 
A few pleats went in with the seam as I sewed the cuffs back on.

Jeg tok av kantene nederst på ermene, klipte ermene av rett ovenfor albuen og sprettet opp sømmen ca. 5 cm.
Sidekantene i splitten under hvert erme ble pent sydd ned.
Et par legg måtte også til før jeg fikk sydd kantene pent på igjen.


WR '06: jeans jacket after (back) :: olajakke etter omsøm (bakfra)

This jeans jacket will go nicely with my jeans skirt!
(Might have to decorate it some, but not yet :-)

Denne jakke vil passe supert sammen med olaskjørtet mitt!
(Må kanskje pynte litt på jakka, men ikke ennå, nei :-)
           ~ ~ ~ ~

What have the others done this week for Wardrobe Refashion '06?
Hva har de andre gjort denne uka for Wardrobe Refashion '06?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar