22. august 2006

Pink Ribbon :: Rosa sløyfe # 10

I have to admit that I'm not finished sewing my blocks.
* That was really hard to write! Like I just could hide in my sewing room, make the blocks and pretend that I did them all earlier this week...
But now it's all out in the open.

Wait, - actually I am was could be done if not the perfectionist in me told me that by using only the blocks I've sewn up until now, I had a small "lap" quilt rather than a sofa quilt to cuddle under.

The "Perfectionist" is usually shout down, - I do not like to listen to "it" when I'm making my own things.
But this time I do see the point.
If I want it to be a larger quilt, I have to sew more blocks.

Here's what I'll have to make when I put "sew 1 hour on the Pink Quilt" on my list:
9 green nine patch blocks
9 pink and violet nine patch blocks
4 (?) green four patch blocks for the border

then
plan, cut and sew green border blocks

Will give you an update :-)



Jeg må tilstå at jeg ikke er ferdig med å sy blokkene til oktober-rosa teppet.
*Det der var vanskelig å skrive!Akkurat som om jeg kan gjemme meg på syverkstedet, få ferdgi resten av blokkene og late som om jeg har sydd dem i forrige uke...
Men nå er det skrevet og ikke no' lureri på gang her, nei.

Forresten, - jeg er var kunne vært ferdig med blokkene hvis ikke den lille stemmen inni meg hadde gjentattt og gjentatt at om jeg ikke sydde flere blokker, så kom disse blokkene til å bli et lite teppe, mens det jeg egentlig ser for meg, er et slikt koselig teppe som en kan trekke over seg på sofaen...
 Vanligvis tier jeg "stemmen" ihjel, - jeg liker ikke å høre på den når jeg lager sakene mine.
Men denne gangen ser jeg jo hva "den" mener:
Vil jeg at teppe skal være større, så må jeg sy flere blokker.

Dette er hva som står på planen for neste "time" på syverkstedet:
9 grønne nierblokker
9 lilla-rosa nierblokker
4 (?) grønne firerblokker til hjørnene

og så
planlegge, kutte og sy kantblokker i grønt.

Oppdateringer vil følge :-)




1 kommentar:

  1. Quilten din er veldig fin Merete.

    Your quilt looks very nice Merete.

    PS. Jeg lovet å hilse deg fra Heidi Hamborg :-)

    SvarSlett