13. august 2006

studio friday : desert island :: øde øy

Tine says for this studio friday :: Tine sier for denne fredagen på arbeidsrommet:

You are allowed to bring only three items from your studio.
Now: what would they be and what would you do with them and what do you imagine you might create????

Du kan bare ta med deg tree ting fra arbeidsrommet.
Nå: hva er det du tar med deg, hva vi du bruke dem til og hva tror du at du vil lage/ skape???


studio friday: desert island :: øde øy

If I could plan for something like this, I would like to put a pencil, a knife and a journal with blank pages in my backpack.

Why?
I do look at my self as a fiber artist at home. But bringing a stack of small cloth, needle and tread, and a pair of scissor didn't feel right...
Not as limited as a stack of cloth.
(By the way, - it should have been electric power on the desert island. I "have" to bring my sewing machine!)

The written word and blank pages where I can also draw, feed my creative mind more. 
The pencil I need to write and to draw with, - what I see, what I think.
The knife will be with me to sharpen my pencil, but also to do woodcrafting, - I love to put a knife into a piece of wood and see where it takes me. 
"There will be magnificent trees," writes Tine. That means that I'll have an unlimited supply of crafting material, - wood.

When my journal has no more blank pages, the knife, pencil and book go into my backpack for a happy return home. 
And all my new woodmen, of course!


På en slik tur pakkes i sekken en blyant, en kniv og ei bok med blanke sider i.

Hvorfor?
Jeg ser på meg selv som (hovedsakelig) en tekstilskaper. Men å skulle ta med seg en liten bunke med stoffer, nål og tråd, og en saks kjentes ikke rett akkurat nå...
Stoffbunken og nødvendig grunnverktøy gi ikke de samme mulighetene på en øde øy.
(Helst bør det være strøm der, da, for jeg "må" jo ha med symaskinen min!)

Blanke sider i ei bok, for det skrevne ord og for skisser/ tegninger,  gir god næring til kreativiteten.
Blyant for å skrive og tegne med, - hva jeg ser, hva jeg tenker .
Kniv for å holde blyanten spiss, men også for å kunne spikke, - jeg liker å sette kniven i et stykke tre og se hva det kommer utav det.
"Det kommer til å være vidunderlige trær der, "skriver Tine. Det betyr at jeg vil få ubegrenset tilgang på tremateriale.

Når boka er utskrevet, pakkes kniv, blyant og bok i sekken for hjemtur.
Og alle de nye tremennene mine, selvfølgelig!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar