25. november 2006

homemade calendar :: hjemmesnekret kalender

Det nærmer seg fort nedtellinga til jul. Selv om planene er klare, så gjenstår det å lage kalendere.
Ute i siste liten? Og noen som kjenner seg igjen?

Slik så arbeidsbordet mitt ut i går etter tre kort klare (et på bordet og to stablet opp til plastboksen).
Det tar tid å samle småsaker (=utklipp) og ideer. Ønsker jo at kortene skal både ta seg bra ut og være til glede når konvolutten åpens.
Største gleden er vel at jeg føler at jeg har tillatelse til å titte på og også kjøpe en del av juleheftene som kommer ut.
Jeg blir rent i julestemning selv, jeg.

kalenderen blir til :: calendar in the making

Soon the countdown will start. Even though most of the plans are made, the calender needs to be done.
A little late? Anyone recognize the situation?

This is what my working table looked like when I had been working on three cards (one on the table and two standing next to the plastic box).
It takes a lot of time to collect clippings and ideas, - how to put the cards together so that they look nice and bring some joy when they take the cards out of the envelopes.
To me I think the greatest joy is to be allowed to drool over the christmas magazines in the stores. And take some of them with me home to drool some more, then cut out glossy pictures and small sayings.
Like entering the spirit of the season.

If you want to know the materials I've used, do click on the picture.
(How could I forget my pair of scissors?)


kalender :: calendar

Klikk på bildet, for å få bedre beskrivelse på materialene jeg tar fram hvert år.
(Pluss saks, - hvordan kunne jeg glemme den?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar