15. januar 2007

studio friday : travel :: reise

På reisefot, - nå har det faktisk blitt litt reise utenfor bygrensa og utenfor landegrensen de siste to årene, men egentlig er jeg mest på reise i nærområdet her og i mitt hode.

Jeg har lært mye fra Julia Cameron og hennes to bøker, - TAW/ The Artist's Way og The Vein of Gold.
I fjor fant jeg boka om å gå seg inn i sitt eget sinn, Walking in this World, å gå seg inn i sin egen kreativitet. Den ligger her som en liten juvel for det nye året. Å gi seg hen til en slik bok, er for meg å være på reise når en følger bokas oppgaver.
Og å ta tak i utfordringer, slik som studio friday, spc og lab555, som utfordrer på det kreative planet samtidig som jeg lærer nye sider ved meg selv å kjenne, er også å være på reise. En utdanningsreise.

Jeg skrev om å være på reise i forbindelse med spc i februar i fjor.
Jeg er nok fortsatt på den reisen.

Denne ukas tema for 12 januar, fra Hanne: REISE!
studio friday : travel :: reise

On the go, - if I look back, I can see that I have been travelling outside the city’s border and outside the borders of Norway last year. But mostly I’m travelling just outside my own door, walking the streets of my neighbourhood, and in my head.

I’ve learned a lot from
Julia Cameron and her two books, - TAW/ The Artist's Way and The Vein of Gold.
Last year I found the book she wrote about walking into your own mind,
Walking in this World, walking into your own creativity. It’s in my stack of books, waiting for me to take the time and travel with my mind set on what she tells me when I show up on her pages. The time has not been there for me to take that journey yet.
I like to be challenged, too, like
studio friday, spc and lab555, as they challenge my creative mindset and also teach me something new about myself.

I wrote about
travelling for spc in Februar last year.
I guess I’m still on that journey.

This week's topic for January 12th suggested by Hanne: TRAVELS!

2 kommentarer:

  1. What a beautiful photograph! Often you can find immense adventure and richness in your own neighborhood.

    SvarSlett
  2. Anonym9:20 a.m.

    Dette var et godt bilde! Får fram mange tanker hos meg... Herlig med den sterke løvetannen som trosser alt! Ønsker deg en god dag Merete :-)

    SvarSlett