12. april 2007

på arbeidsrommet :: studio time

Her begynner sakene å komme sånn litt på plass.
I dag kom denne bunken med selvfargede stoffer til sin rett igjen.
Mange minner og drømmer kom fram i lyset igjen, og det spørs om jeg klarer å legge alle disse ned i sin kurv før jeg har satt saks, nål og tråd i et par av dem.
fabric : # 1 : stoff
The stuff is slowly finding a home again.
Today this collection of hand dyed fabric showed off at my table.
Many memories and dreams came to mind, and I doubt they will be put away before I’ve cut and sewed something out of a couple of them.


Da vi var første turen på Ikea, søster og jeg, fant vi disse hendige cd-boksene der Ivar-hyllene står utstilt. De måtte være fine til stoffsamlingen min, sa hun. Og det er de!
Denne lille samlingen som er synlig her på bildet, er (forhåpentligvis) siste rest av kjøpestoffer som passer i boksene.
Jeg har brettet meg igjennom 6 av 8 bokser. I dag kan jeg ikke skryte av at de er ordnet helt etter farge, men det står på lista. I første omgang prioriterte jeg å få brettet alle i rett fasong.

Strykejernet fulgte med på fyllinga i dag. Nok var nok, - ingen skumle dampflekker i nær framtid, håper jeg.
I morgen står tur til Elkjøp (en liten komfyrklage skal leveres) og da får jeg snuse på nye strykejern der.
fabric : # 2 : stoff
At out first trip to Ikea, my sister pointed out these cd-boxes to me and recommended them for my fabric collection. They would be great, she said, and were so right!
The little collection here are (hopefully) the last pieces of store bought fabric that will go into these boxes.
I’ve folded enough fabric to fill 6 out of 8 boxes, but cannot brag about having sorted them into colorgroups yet. At first my priority was to fold all the pieces into right shape for the boxes.


Today my iron went with me to the garbage dump. No more nasty spots while ironing, I hope.
Tomorrow calls for at trip out to make a complain on the kitchen stove, and there I’ll look for a new iron, I guess.

2 kommentarer:

  1. Hello Merete! Thanks so much for leaving a comment on my blog (I lost your blog address). I linked you. Now I can visit often! I find blogger much easier too.

    This idea for storing your fabric is excellent. It looks like a great space saver too.

    Hope all is going well with you. xoxo

    SvarSlett
  2. Gler meg til å sjå totalen, ferdig bretta og fargesortert :-)

    God helg!

    SvarSlett