13. april 2007

spc : april #1 : body parts :: kroppsdeler

Å se og å høre, øyne og øre, er i dag viktige deler av hverdagen. Jeg tror at livet ville bli tomt uten de sansene? Innerst inne tror jeg at dagen min blir justert etter de mulighetene som er der.

To see and to listen, eyes and ears, are great body parts of my daily life. My life would have been empty without those senses? Somehow my life would adjust, I believe.


spc :: april #1

Som nå, hvor jeg har fått bekreftet at øynene ikke er så ”unge” som de en gang var, og at synet holder på å endre seg.
Fra å være passelig nærsynt og ha briller på nesen til enhver tid til å bare så vidt huske å få de på når jeg skal ut av huset. Eller når jeg jakter på støvkaniner her hjemme.
Nå leser jeg uten briller, - det er lenge siden, det!

Mobilen, - jo, her høres mye i løpet av dagen. Heldigvis er det mest de gode nyheter som kommer inn. Snålt å tenke på at for åtte – ti år siden så var det helt vanlig at vi ikke hadde full kontroll og lettvindt kontakt med familie og venner. Spesielt da det var sommer og ferietid. Dager og uker kunne gå.
Nå høres vi jo stadig.

Butikken står for tur.
Hvor la jeg nå brillene igjen?

Like today, when my eyes are no longer as “young” as they used to be, and my vision is starting to change.
I used to be nearsighted and was wearing glasses all the time. Now I barely remember to put them on when I am to leave the house. Or go dust bunny hunting in my house.
Right now I read without my glasses, - such a long time ago since I could do that!

The mobile telephone, - yes, there are much to hear every day. Mostly good news.
It’s strange to look back and remember how it was eight – ten years ago when we could not reach each other for days and weeks. Especially at vacation time.
Now we can talk almost every day if we want to.

I need to take a trip to the store.
Where did I put my glasses?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar