23. juni 2007

opptatt, jeg? :: buz-buz-buzz-y, me?

Jeg trekkes unna dataen, og det er mye denne greie her sin skyld, - en glede i hverdagen og på gå-/ løpe-tur.

:: I've been more or less away from the computer, and this thing here is to blame, - a joy in my daily life and when out walking/ running.
iPod

Jeg ønsket så inderlig sterkt å komme i bedre form, være mer ute på jakt etter dagslyset og naturen rundt meg. Fra februar av har jeg gått mye, men begynte å bli ganske kjei av det.
Så hva blir neste skritt?
Jeg snublet over SparkPeople.com, og der var det masse skriverier om hvordan iPoder lastet med musikk fikk folk motivert til å fortsette med treninga.
Så, i butikken, lå plutselig ”min” iPod til nedsatt pris! Vel hjemme fulgte jeg en link til et løpeprogram. Tilfeldig? Tviler på det.

Nå brukte jeg plutselig mye tid ute, som gående og deretter i mine forsøk på å bli en jogger.
Sola begynte å skinne sterkere og så lå jeg også i sola med podcast’er på øret også.

Jeg har strikket noe, og sydd litt, men ikke mye å vise fram, - ennå.

:: I wanted so badly to get into better shape, being more outdoors and seeking daily and nature around me. Since February I've been walking a lot, but got kind of bored. What to do next?
I found SparkPeople.com, and there were a lot of writing about how the music on the iPod got people going at different kind of exercises.
I suddenly found "my" iPod at discount in a store, and back home I followed a link to a program for getting into shape for running.


Suddenly I was spending lots of time out walking and out trying to be a runner.
The sunny days came and I also found myself lying in the sun with podcasts on my ears.

I do some sewing and knitting, but not much to show for, - yet.


løping :: running

Jeg følger løpeprogrammet til C25k ( ut av sofaen og i 5kilometer-løpeform på ti uker).
Jeg har lagt inn podcast'en på min iPod shuffle. Greit å ha en trener på øret når en er ute og går/ løper.

:: I follow the C25k running program (from Couch to run 5k in ten weeks).
I've loaded the
podcast into my iPod shuffle.


Elisabeth Augusta lurte på hva som finnes på iPoder her og der. Damen som laget det flotte trekket til meg, du vet?
:: Elisabeth Augusta wondered what we have on our iPods. The lady who made me this wonderful cover, you know?


På iPoden fra iTunes :: on my iPod from iTunes:

aktivitet/ trening :: exercing:
fitPod.com - for tempo og motivasjon :: for speed and motivation
Nike: Increase your speed - løpe kjappere :: run faster
the zen runner - prat, men Barcelona :: talk, but Barcelona

høre på :: listening:
hip tranquil chick - kreativ og flott-damete yogaliv :: creative, hip-chick yoga life.

Så, - hva hører du på? Og hvorfor?

1 kommentar:

  1. Gratulerer med stigende form! Det imponerer.

    Jeg går på spinning, der styrer man dessverre ikke musikken selv. Men alt med en viss rytme hjelper på å gi litt ekstra. Musikk er genialt i treningssammenheng :-)

    SvarSlett