24. november 2007

julekalendere :: advent's calendars

En uke før 1. desember og julekalender skal til for stor og små.
Hva finner du på?

Jeg har nye tanker i hodet hvert år (følelse det som): tre remser på en kleshenger, boks med kort for hver dag, adventsgave hver søndag i desember (til Mannen, fortsatt samme glede).
I fjor laget jeg for ungene slik aktivitetskalender, men nå virker det som om ungen er blitt litt store for "barne"-kalendere?

Forseggjorte adventskalendere som kan taes fram og brukes om igjen og om igjen, har Sunshine Creations. Quilting Arts sitt julehefte har også en nydelig kalender med bilder, og Judy Perez har flere bilder av den i bloggen sin.

I dag tror jeg at jeg lar meg inspirere til å ordne skjokoladekalender til sønnen på samme måte som iHanne. Han liker forutsigbarheten og at det er lite "styr" med kalenderen. Denne er både dekorativ og juleglad i sin enkelhet.

I fjor laget jeg en julekalender i bloggen og i år har Marita annonsert en julekalender i sin. Under solen har ute en klikk kalender. Sånt er hyggelig. En julegave til oss mange som vandrer i bloggenes verden.

~ Merete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar