29. desember 2007

dekkbrikker :: placemats

placemat :: #1 :: bordbrikke
Denne julegaven fikk jeg også ferdig sånn helt på tampen, - to dekkbrikker i et sett på fire.

Forhistorien er lang, - et sett med nesten-ferdige dekkbrikker laget som gåtesøm for en norsk quilteliste. To dekkbrikker, ferdig quiltet og med lukkekant, gitt i gave til en 'bursdag i oktober. Eller var det til jul samme året? De to andre skulle komme etter som da julegave eller 'bursdagsgave.

I våres fant jeg disse to dekkbrikkene i mine gjemmer. Hvordan kan det ha seg? Jeg trodde de var et sett på fire for lengst?
Neida, her lå to av dem, ferdig quiltet og med lukkekanten liggende klar inni rullen.

De ble ikke klare til 'bursdagen i oktober, men nå til jul!placemat :: #2 :: bordbrikke
Fire dekkbrikker er nå samlet igjen, - endelig!

~merete

These two placemats were also done before the Holidays.

Once they were a set of four as part of a Mystery Quilt, then two of them were quilted and got the bindings on. I gave them as a birthday present in October. Or was it for Christmas? The thought was to give the other two for the following Christmas (or birthday).
I found two of these in the spring. How come? I thought they were already joined at her dinner table?

Here two of them were, all quilted and I had only to sew the precutted binding to them to get them all done.

They didn't make it for her birthday in October, but now the four of them are together.

5 kommentarer:

  1. Sånn kan det gå du - godt å få det gjort!
    Jeg syr om dagen :-)))

    SvarSlett
  2. Disse kuvertbrikkene ligger fremme på syrommet mitt nå og så snart jeg får det igjen (det fungerer nå som soverom) skal jeg sy de ferdig for jeg trenger virkelig noen nye kuvertbrikker.

    SvarSlett
  3. De ble kjempestilige Merete. eneste julegåten din somm jeg ikek fikk tid til å henge meg på, kanskje jeg skal sy dem nå?

    SvarSlett
  4. Anonym5:09 p.m.

    Der kan du se - det er jo aldri for sent, men ting blir gjort....etterhvert. Sånn har jeg det også - skyldig der! Ønsker deg et Godt nytt år!

    SvarSlett
  5. Hei. Så mye spennende du har her på bloggen din.

    Vet du om det er mulig å få tak i mønsteret til disse spisebrikkene noe sted?? Jeg har sett dem på flere blogger og er totalt forelska... jeg bare MÅ sy meg noen sånne...

    Ha en fin dag!

    SvarSlett