13. april 2008

en meningen :: a purpose

I slutten av mars gjorde muffinmamma :: muffins verden meg oppmerksom at hun hadde gitt Oktoberrosa ( Elisabeth Augusta, Siw og meg), syns hun fortjente "blogger med en hensikt" - utmerkelsen. Takker og takker!

award

Så snublet jeg over en aktiv blogger, en jeg besøker fordi ro i sjela gjennom bilder, men påfyll gjennom ord pluss noen kreative innspill nå og da, er hva min skakkjørte sjel trenger til tider.
Innlegget satte meg i tankeboksen. For før var jo ikke stemmen så krass?

Spørsmål
Hva mener jeg om disse knappene som folk deler om seg med?
Første tanke når jeg ser en i et blogginnlegg er ofte "Åja, har du fått den, ja."  

Og så gjør jeg ... hva?
Jo, så leser jeg faktisk innlegget. Er takknemlig for en tydelig veiviser på internett. Står det noe om det, så leser jeg hvorfor denne bloggeren ønsker at jeg skal bli kjent med de blogger'ne som står med link.
Jeg hopper kanskje litt fram og tilbake, men det jeg garantert gjør, er å klikke meg over på besøk i den bloggen, og den bloggen, og kanskje den bloggen også som det står linket til. (Sorry, men anbefaler du din hele linkliste, så går jeg kjapt videre.)

Tenker jeg tilbake, så har jeg faktisk klikket meg bakover i leksa et par ganger, sjekket hvem som har gitt en slik utmerkelse/ knapp før den, og før den, og før den.

Henger du fortsatt med?
Da kommer konklusjonen min.

Konklusjon
Hvor hadde jeg vært i dag om ikke en blogger hadde anbefalt en annen blogger/ et annet innlegg?
Hvor hadde jeg vandret i bloggerverden om ikke en og annen blogg hadde gjort meg oppmerksom på andre blogger som er verdt et besøk?
Sagt noe så enkelt som: Stikk innom på en kopp kaffe og se deg rundt. Liker du noe, så legg igjen en kommentar, så stikker de kanskje innom deg også for en titt når det passer dem?

Hvor mye besøkt hadde de "store" bloggere (som også mottar blogger-priser) vært uten at en annen liten blogg hadde skrevet: "Hei! Denne bloggen liker jeg/ har et godt innlegg. Stikk over og les/ bli kjent du også!"

Og så da, til sist:
Derfor, kjære leser, takker jeg for at dere er rause med å dele ut merker og knapper, at dere nevner bloggere ved navn og peker meg hit og dit, og at dere øser av de gleder dere har funnet i bloggerverden.

Mine nye anbefalinger kommer her:

Siw med sin søsken blogg, om barn og eksem og behandlinger som gir gode resultater.

Tone :: hobbygåsa fordi det handler mest om strikk og strikkeprosjekter og litt brodering, og det på en inspirerende og hyggelig måte.

Anni blogger flere steder, men det er anni's choice jeg frekventerer fordi der pågår det mye spennende på sømfronten, - spesielt på art quilt fronten.

Inspire Me Thursdag er kanskje ikke akkurat en blogg, men den startet opp i bloggerverden som et sted for kreative å hente inspirasjon.

Ali Edwards :: { A } er en kreativ scrapper, lærer gjerne fra seg, skriver flott, tar gode bilder, og deler med oss sine opplevelser av hverdagen og livet med en sønn med autisme.

ps. til nå har jeg aldri opplevd at noen har sagt skrevet seg uenig i mine valg. Det takker jeg også for!

3 kommentarer:

  1. Takk for tipsene om alle stedene jeg skal "reise" til i dag,kikke innom og glede meg over. Takk for teen på veien, forresten :-)

    SvarSlett
  2. Hei! Den traff meg og ja, det er hyggelig med kommentarer!!
    Jeg blir veeeldig inspirert av bloggen din,du lager mye vakkert!Jeg brukte laang tid før jeg selv kom i gang med blogg,men det ble til slutt.Jeg får heller ikke sydd så mye jeg ønsker,og jeg har sååå mange ideer..I mellomtia lagrer jeg gode øyeblikk og vakre opplevelser..Bl.a på din blogg..
    Ønsker deg alt godt!!

    SvarSlett
  3. Anonym2:22 p.m.

    Næmmen.... så koselig med en link til Søsken bloggen vår :-)

    Din blogg er som alltid oppdatert med både det ene og det andre. En smule missunnelig på deg der vennen - du er flink.

    Gleder meg til å treffe deg på torsdag og avlevere skjekk til Kreftforeningen.

    See you soon :-) Klem

    SvarSlett