3. april 2008

gratulerer :: happy birhtday

Avsløring på gang, så lukk øynene de som vil bli overrasket.
Her er nemlig gaven 20 års jubilanten skal få i morgen når nummer og navn registreres på årsmøtet, inspirert av MayBritt og Nancys gaver.

gift :: gave

Jeg tok et dypdykk i restekuttposen, sjekket boksen med blokker som enda ikke har blitt til noe, og ryddet opp litt i hyller rundt sybordet. Litt brodergarn og knapper, samt en bit stoff med noe prøvetrykk, og der vokste en liten quilt fram.

Sånn er det når en alltid klør i fingra i siste liten, og når en får litt tid tilovers eller kaster seg på en innskytelse, - da blir det kokelert rundt symaskinen.

Det verste beste er vel at jeg lurte mor med på galleien, så nå har vi begge med oss presanger innover i morgen.

Størrelsen fikk jeg tips om fra NQG's medlemmer (takk, Sissel og Wenche!) før Sigrun (takk!) lette fram ønskelista i medlemsblad nr 3/2007 der det står at opp til A4, men gjerne mindre pga lagring mellom årsmøtene. Et psotkort, kanskje?

Har du hørt om slike som glemmer 'bursdager og kommer med gaven i etterkant? Jeg er til tider en av dem, ikke sant?
Kanskje NQF syns det er hyggelig med en gave selvom den kommer litt forsinket? Det er jo noe å tenke på om du ikke rekker det akkurat i dag.

Jeg står forresten på Stings utstilling (sammen med resten av medlemsutstillingene) kl 14:30 - 18:00 på lørdag og kl 13:00 - 14:30 på søndag. Fint om du stikker innom!

This year our National Quilting Guild celebrate it's 20th anniversary and asked its members to make a gift: Small Quilts that say "please do not touch" in some sort of way. I'll bring it with me tomorrow.

4 kommentarer:

  1. Takk for hilsen. Så artig det quilten ble, disse ikke røre skiltene er jo rene kunstverkene i seg selv.Ha ei fin,fin helg.

    SvarSlett
  2. Kjempeflott skilt du har laget. Lykke til på utstillingen til helga, og jeg er veldig lei meg for at jeg ikke kan være tilstede.

    SvarSlett
  3. Meget fin quilt skilt du har lavet, må håbe at folk så forstår at der ikke må røres (ser selv bedst med fingerne når jeg er på udstilling)håber det bliver en god udstilling, ha en hyggelig weekend.

    SvarSlett
  4. Så fint "ikke rør" skilt/quilt. Tror dette er min favoritt blandt alle ikke rør skiltene jeg har sett!

    SvarSlett