28. mai 2008

bekymringer - tja :: worries - maybe

Helt ærlig?
Jo, jeg bekymrer meg mye over denne gåtesømmen jeg har kastet meg uti.
Farger og farger og søm + farger igjen. Orange eller ikke orange?
Nå begynner det å ta form, og nervene er på høykant: Dette er faktisk noen store greier! Så mye for å lese tekst når hodet ikke er med.

Ingun går for de grønne, de lysegule-beige, noe rødlige hos seg.
Elisabeth Augusta har tråkler sammen mørkblå/ lilla, bringebærrødt og rosalilla så langt. Fortsettelsen, jenter?

Elisabeth Augusta's del 4 :: part 4

Wenche har vært en racer og fått lagt ut alle blokker sydd til nå. Fint vær på terrassen hjalp sikkert på humøret?

Wenche's : Orange Crush - Mystery part 5 done

Jeg fikk faktiskt noe kontruktivt utav bekymringene mine i går, så nå ser prøveversjonen slik ut:

mystery-test :: gåtesøm-test

Turkis og lys rosa-orange-gul har byttet plass fra forrige fargeplanlegging.
La oss indelig håpe på at damen har mellomverk på planen!
Den gamle nymalte senga på hytta til Mannne, ble bondeblå-turkis som mye annet rosemalt interiør der oppe. Dette doble sengeteppet bør passe bra der.
Håper er lysegrønt, eller turkist, kan man si.

På dagens plan så står kutting av disse turkiseblå samt rosa-orange-gule (?) stoffene. Tror du det blir bra?

fabric :: stoff last choice? :: siste valg?

No, I do not write all my worries out in English this time.
Just so you know; - I'll go for more turquoise and less orange-pink-peach-yellow, do admire my friends who have gotten more done than me, and am thinking of putting this large (!) bedspread on the newly painted bed up at the cabin in the mountains.
Happy sewing to you, too!

3 kommentarer:

  1. Heisann, Merete'n.
    Dette ser kjempeflott ut. Spennende farger du har valgt! Skal se du fikser det her helt super :-) Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Those mystery quilts are looking good. I love the turquoise - it looks so happy!

    SvarSlett