8. mai 2008

blått teppe :. blue quilt

I går quiltet jeg de siste sømmene på den blå quilten, kuttet og strøk til lukkekanten, og rett før konfirmanten kom inn av døra etter skoleslutt, så var nesten hele lukkekante sydd på teppet.

Tidlige morgentimer og en stille stund i fred, - jeg fikk nålet fast lukkekanten rundt hele.
I det skolegutten var ute av huset, durte symaskinen til og nå er endelig mange måneders arbeid klar til overrekkelsen på søndag.
Hurra!

blue quilt :: blått teppe blue quilt :: blått teppe

The quilting on the blue quilt was done yesterday, the binding were cut and ironed, and almost all of it got sewn to the quilt before the schoolboy came home.
Early this morning as I had a quiet time on my own, I put pins in the binding.
As soon as the boy was out and on his way to school, my sewing machine got to work, - and now the blue quilt is ready for Sunday's celebration.
Hooray!

4 kommentarer:

  1. The blue quilt looks lovely from the little I can see. I'm not sure what Sunday's celebrations are but I hope you have a lovely time.

    SvarSlett
  2. Anonym9:21 a.m.

    Gleder meg å se! Og så tilfredstillende å fullføre i tide :o)

    Lykke til med konfirmasjonene. Stor klem og god helg!

    SvarSlett
  3. Et teppe han kan kose seg med i mange år!
    Stor gratulasjonsklem til dere begge!

    SvarSlett
  4. Hei hei.
    Det er ein god følelse når ein kan sy på lukkekanten, og arbeidet er ferdig.
    Det vert nok satt stor pris på av mottakaren:)
    Det er så lenge siden eg har sydd nå at eg må visst sette meg til symaskinen ein av dagane:)
    Ha ei fin ny veke.

    SvarSlett