8. mai 2008

nye sko :: new shoes

fresh :: friskt

Nye sko fra butikken.
Lukten av friskt, nytt lær. Nesten som parfyme, ikke sant?
Nei, jeg vil ikke lukte oppi de skoa du har brukt hele denne varme dagen.
Det blir ikke det samme, tenk.

Jeg sliter med å finne sko til mine spesielle føtter. At jeg kunne finne et par så vakre (og velduftende) som de skoa her, var bare så godt.
Gutten har også fått nye sko for anledningen. Godkjent av andre enn den gamle moren, - "gå vekk, du!"

mother's new shoes :: konfiramsjon :: mors nye sko the boy's new shoes :: konfirmasjon :: guttens nye sko

New shoes from the store. The smell of fresh, new leather. Almost like an expensive perfume, right?
No, I
don't want to smell your shoes after this long, warm day.
That's not quite the same, you see.

My feet do seldom fit into ordinary shoes, so to find these goodlookin' (and fresh-smelling) shoes at the store, was such a pleasure to me.
The boy has also gotten a new pair of shoes, and without his old mother's approval, - "go away!"

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med så flott sko :-) Også lukter de garantert bedre enn mine svette, gamle sko! Klem fra Beate

    SvarSlett
  2. The photograph reminded me of my husband - he loves to smell new shoes as well.

    SvarSlett