17. mai 2008

gratulerer :: congratulation

"17. mai er vi så glad i ..."

Tønsberg bød på overskyet, kaldt så jeg fikk neglesprett på morningen, og regn rett før vi kom til barnetogets oppstilling.
Men jeg klager ikke, - vi fikk ikke snø slik som Oslo og deromkring.
Vi har ungdommer som stiller i barnetoget uten å protestere, og vi hygger oss med familie både store og små.

Bunaden er på og vel hjemme (og etter pølser og bløtkaker), kom det lokale folketoget overraskende masjerende forbi.
Det var bare å stikke beina i de første og beste skoa som bød seg.

national costume & sneakers :: 17.mai :: bunad & joggesko

Det var litt anderledes i fjor.
Her er noen bilder fra barnetoget i Tønsberg. Kanskje noen er kjente for dere?

brass band :: 17.mai :: skolekorpset parade :: 17.mai :: barnetoget

Our national holiday is May 17th, and we had all our kids in the children's parade. We went to town and waited for them to pass us by.

I wore my national costume this year too, but it was not as last year.
In the evening had to rush out to watch the local parade (it passes by our house), and did put my feet in whatever were there by the door...

"...and a great time were had by them all."

5 kommentarer:

  1. Lekkert med joggesko til bunad ;)

    Hvis jeg skulle tegnet en drakt/bunad, så skulle gode sko vært en stor og viktig del, gode sko, som man kan trakke i, uten å forgå.

    Jeg gav vekk bunaden min til et tantebarn i Mai. Been there, done that.

    SvarSlett
  2. Der ligger en Award til dig i blog, har givet den videre til dig da jeg syntes du er utrolig kreativ.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med dagen i går! Det var litt kaldt men en fin dag for det!
    ~Emily

    SvarSlett
  4. Gratulerer med gårsdagen!
    Her snødde det, mens barnetoget gikk forbi på skjermen! :-) Tente opp i peisen måtte jeg også, det var 4 grader ute!!

    SvarSlett
  5. Eg har tagga deg: http://www.blogg.gausen.net/2008/05/18/123-meme/

    SvarSlett