15. august 2008

flaksende :: flapping my wings

Er intressant å lese om hva som ryddes ut av huset mitt?
Kanskje ikke, - men jeg ser jo at når den grønne sti poster sin daglige kast sammen med monika og Mrs Darcy, så gjør det noe med meg:
Jeg myser litt ekstra bort i krokene og ser med "nye" øyne på en del saker.
Her er litt hva jeg har vært igjennom. Kankje du får noen ideer?

Etter flyttinga stod der en kasse (tenke, en kasse!) med saker til badet. Jeg ble inspirert til å se over, rydde på plass og kaste fra den. Nå er det gjort. Mest plaster og medisinske reserver kom på plass i tomt baderomsskap, mens mange småprøver på kremer og hotellsåper fikk reisepass.
Dusjopprydding (og fjerning av hylleoppheng jeg aldri har likt) avslørte to tomme såpeflasker. Ut med dem og opphenget!
Nye fra kassens reservelager kom inn i dusjen. 

Guttens "storebror" kom med to svarte søppelsekker, - fravokste klær fra hans flyttesjau. Nå har gutten det han "trenger" mot vinteren(bortsett fra sokker som står på handlelista) , men om så er, har han en mulighet til å bytte ut noe.
Etter "shoppingen" i sekkene, blir det en og en halv til fretex-boksen på Tolvsrød. Litt mer plass i gangen også, - jeg fikk endelig tatt posen med fravokst/ bortryddet sommertøy med til boksen.

Fikk dere med dere at den gamle printeren min fikk reisepass og ble med Wenche tilbake til Ålesund? Ny-arvet fargeprinter, den jeg "tok" ryggen på, er nå på plass i rett hylle, klar til bruk. Hurra!
Samtidig tok niesnen på åtte over den "gamle" bærbare pc til sønnen. Jeg skriver "gamle" fordi den er fullt oppegående og ikke tullete i bruk, men de store ungene var litt hardhente med skjermen en dag: Skjermen lar seg ikke lukke mer.
Gutten "må" ha sin bærbare i skolesammenheng. Kronasjene ble samlet inn, sommerlommepenger sterkt redusert og niesen fikk en drøm oppfyllt lenge før mor og far hadde tenkt.

Noen polerte steiner fra Brasil kom fram i lyset i en pen glassbeholder mens resten av steinesamling fikk reisepass tilbake til naturen.
Hvorfor tar det så lang tid å få gjort det en tenker på stadig?

Kaster jeg en ting om dagen?
Ja, jeg gjør det. Mange år med FlyLady og flakse-flakse setter sine spor.
Men jeg trenger et påminnelse nå og da.

Takk til medkastere!

This is about decluttering right now, about how I get inspiered by other Norwegian bloggers to look in the corners of my home and notice stuff that I do not really need or want anymore.
Joining FlyLady was good for me. I'm still watching my babystepst and cleaning my zones, but now and then a reminder or two are good to get.

* den grønne sti
* mrs Darcy
* monika :: tanker ved et tastaur
* Wenche
* FlyLady

2 kommentarer:

  1. Anonym7:00 p.m.

    Eg skal til med alvorlig ryddign av syrommet mitt frå neste veke av (når det åpenberrar seg ein fridag pr. veke). Varsko her!!

    SvarSlett
  2. Etter å ha ryddet i baderomsskapet slik at Han skulle få plass til sitt, fant jeg ut at alle prøvesampler fra magasiner forblir i de. Jeg tar de ikke ut en gang!

    Jeg fikk litt pepper for mine ledninger over gangarealet og måtte legge teppe over. Han kunne jo falle å skade seg! Jeg gikk til innkjøp av lenger antenne ledning(som jeg mikket til selv :-)). Men har jeg fått den opp langs vegg og tak! Ikke enda, men en vakker dag...

    SvarSlett