20. august 2008

quilt + iPod

tirsdagens arbeidsbord lå denne quilten.
Jeg satte inn litt lyst i "stammene" og jobbet med sømmer i sort og grønt.
Vurterer to silkeblomster på ene siden. Kanskje noe blader mot toppen?

tuesdays worktable :: tirsdags arrbeidsbord #1

Gåturer og løpeturer har blitt så mye mer når jeg har musikk og podcast (nesten-radio) på øret.
Jeg ville legge inn noe nytt fra cd-samlingen for gåturen mine.
Men ville iPoden? Ikke en lyd!
Temmelig frustret gikk jeg nabolaget rundt mens iPod og høretelefoner hang på kroken i gangen.
Vel hjemme (og etter ryggøvelsene) fant jeg mer ut om min iPod, - og endte med å tilbakestille innstillinger. Ikke så rart, - iTunes har oppdatert seg 2 ganger siden sist jeg brukte den + jeg har lagt inn musikk på sønnens nano.
Sikkert en kræsj der et sted.

Hvilken musikk vil du ha på iPoden?
ps. trekket er sydd av Elisabeth Augusta!

iPod for walking :: på gårtur tuesdays worktable :: tirsdags arrbeidsbord #2

On Tuesday's desk was this quilt.
I cut some holes in the fabric and put light fabric behind, then quilted with black and green threads.
How about some silk flowers at the left? And leaves at the top?

Its' easier to get motivated for a walk or a run when having music and podcasts to listen to.
I wanted to add something new from the CD collection for my walk.
But would the iPod cooperate? No, not a sound! 
I went around the neighborhood while the iPod and headphones hang on the hook back home. 
With help from iTunes I reset the settings on the iPod. Seems as the last updates and me using my iTunes for my son's nano made my iPod not load the music right. All is fine now. 
What music do you have on your iPod?
ps. the cover is made by Elisabeth Augusta!

2 kommentarer:

  1. Hei Merete! Jeg hører masse på musikk, både når jeg går, løper og kjører. Og jobber. Noen favoritter er Wilco, Radiohead, The Coral, Iron and Vine, Fleet Foxes, Russian Red bare for å nevne noe. Har du lyst til å se hva jeg hører på kan du jo sjekke profilen min på last.fm!

    SvarSlett
  2. Utrolig hva "noen" sømmer kan gi av liv til et stykke stoff!

    iPod-bruken her går i rykk og napp. Noen ganger er det godt med stillhet. Andre ganger er det godt med faretruende høy musikk :-)

    SvarSlett