2. oktober 2008

rosa strikk :: pink knits

Jeg strikker ikke så mange votter nå.
Mammaen min gjør det, - selbuvotter med en tråd i hver farge.

Det er så mye fine votter der ute med mønsterstrikk.
Har du fått med deg disse vottene som Randi har diktet, - "Helen" votter med rosemønster på?

P1010500 (lånt fra Randis blogg)

Randi forteller historien om sine søstre og om hvordan mønstrene ble til, i bloggen sin.

Jeg har jo tenkt mange tanker om å "kjøpe" rosa nå som den ene saken etter den andre dukker opp.
Det er ikke at vi ikke skal kjøpe disse tingene når vi trenger dem.
Men vi skal vite om vi blir "lurt" til å tro at vi støtter og så går pengene i andres lommer og ikke til forskningen eller de brystkreftrammede.

Her om dagen så jeg de lekre sorte gummistøvlene fra Roots til 399, - kr.
Med rosa stjerner i to farger: Gladstøvler!
Men da ser jo ingen at jeg støtter rosa sløyfe, så klart.... De lurer på hvorfor jeg er så "gal" og går med sorte-rosa stjernestøvler, ikke sant?

Mange tanker her.

Men disse mønstrene til Randi, de er spesielle: Der sender hun hver måned salgsummen til sykehusets kreftsforskning.
Jo, det er i Amerika, men vi kan kanskje dra nytte av det, vi også!
Jeg har allerede sikret meg vottemønsteret. Julegaver?

* randi :: helen rose-lue +  helen rose-votter
* kjøpe rosa :: buy pink

Randi K has made a lovely rose pattern for a hat and a pair of mittens, to honor and remember her sisters fights with breast cancer and to support research.
All the money from the sold patterns, goes to
MD Anderson Cancer Hospital.
It's a great way to support the fight against breast cancer!

5 kommentarer:

  1. Støvler frister, men det føles bedre å støtte opp om Randi´s votter....det var forresten en god idé å oversette innlegget før jeg publiserer, det skal jeg prøve. Tenk, nå er det bare et knapt døgn igjen til vi skal strikke og skravle og kose oss =)

    SvarSlett
  2. Takk for innlegget! Min soster fortalte meg at norske sykehus har et tett sammarbeid med MD Anderson i Houston.
    Ville bare fortelle at min eldste soster hadde en stygg kreft som utviklet seg til lymfekreft, men startet i en føflekk som ble fjernet men IKKE sendt inn til analysering.

    SvarSlett
  3. Det settet fra Randi har jeg siklet på en stund. Takk for påminnelsen. Skal inn og kjøpe det.

    SvarSlett
  4. Jeg har kjøpt Randis mønster, i går faktisk, og ble levert etter to timer eller noe sånt. Hva gjorde i før internett egentlig?? Mangler garn, kanskje... I hvertfall hvis luen skal være helrosa... Men lurer på å strikke luen til meg selv i restegarn av flere slag... Kan jo strikke restegarn først, og så evt kjøpe? (Har så lyst til å starte).

    SvarSlett
  5. Jeg kan ikke strikke jeg da.. Og blir mer og mer misunnelig av å se på all kosen du har her på bloggen din... Sukk...

    SvarSlett