3. juli 2009

torsdag #3 + 4 :: move it like mike

Når en er ute og går, så snubler en over litt av hvert. Både ved hjelp av synet og tankekarften, - det kan bli mange filosofiske betraktninger der en går for seg sjøl.

Vi har hatt kommunale gravere rett utenfor. (Jeg bor nederst til høyre på bildet.) En dag jeg kom gående hjem, gikk jeg noen meter tilbake og foreviget situasjonen. Naboen i annen lurte på om vi i første også opplevde "sjøgang" når maskinparken jobbet for fullt. Et gammelt hus på leirgrunn får skikkelig "massasje" når slikt tungt redskap vibrerer i grunnen og bare halvmeteren fra gårdsveggen.
Heldigvis er det kommunalt arbeids vi ser her. Joda, flinke stå-på-karer, men mer enn 7 til 15 - arbeid kom på kun en dag, - og da ble det stilt fredagen etter.

digging walk

En annen morgen gikk jeg forbi skikkelig sommeridyll, - det røde huset badet i morgenlystet og inni det blomstrende grønne. Her gikk jeg også metrene tilbake, - det er sommermorgen på sitt beste når vi får inn slike inntrykk på synskanalen.

Jeg måtte komme litt ned i teksten (i håp om at få leser så langt) før jeg tilstår at bevegelse-poengene mine er ikke så mange som de var. Friskt mot og høy hastighet for så å trå på bremsen?
Nei, ikke full stopp. Roligere, kanskje?

Jeg skal ikke si et ord om mye varme: Er en tidlig oppe (som meg) er det fortsatt friskt på morgenen en times tid. Men jeg har ikke trukket i treningsbuksa så ofte og notert "trening" i kalenderruten. Kanskje det er derfor jeg vakler med å dele ut stjerne-poeng til meg sjøl disse to siste ukene? Mistet litt oversikten?

Dog, kamera viser at jeg har tatt joggesko på og har vært ute og vandret. At jeg har vandret når jeg ikke har hatt direkte "trening" på programmet. Som morgenvandring på jakt etter bil da kvelden før bød på rødvin til grillmiddagen. Som byturer lokalt (Tønsberg) der bil har fått stå og i storby (Oslo) der trikken har kjørt alene på sine trikkeskinner.
Og selvom trenigskortet ikke viser besøk opp på senteret (der også Mission Impossible aldri tar av) så har ben og mage fått sine "løft" en del av tiden siden sist. Hurra!

Det er jo verdt en stjerne eller tre i boka, bare det.

sukkertoppmov-it-mike

I cannot say I felt like putting stars in my calendar these two past week, - I have been putting on my tights and noted "move-walk" on the pages.

But looking back, and with some photos to document it, I have been out walking with sneakers on my feet. Maybe not for three gold start each past week, but maybe 5 all together?

2 kommentarer:

  1. You have been busy again with the walking points! This year I have not kept any written records of my walks - maybe I should start? - and I have counted a good vacuuming and mopping of the floors as a point too. Would a little notebook be a good idea, with golden star stickers for every walk?

    SvarSlett
  2. Heisann Merete! Fint bilde denne gangen også!
    Det viktigste er å være i gang, ikke å telle antall skritt, tid eller turer.. Du fortjener helt sikkert dine stjerner, belønning virker altid bedre enn det motsatte. Spesielt når en minst forventer det!! Ha det fint så lenge!

    SvarSlett