23. september 2009

englegave :: secret angel

Guess what?
I got a very suspicious package in the mail the other day.
Stamps say “Greenland”, but am I to belive that?

Inside I found this lovely little bag with an embroidered square on the outside and a zipper ontop. Just big enought for me to put my wallet and mobile phone into when I want to carry a small bag inside a bigger bag, I think.

The card with the blue elephant did give me some clues, – her hints were that her homecountry is not mentioned in this letter (Afghanistan, France, Germany, England) and none of the languages in the folder is her mother-tongue.

This was hard! You got me there, my Secret Angel! I have no clue.

Thanks a lot, I love the bag (nad the paper and the card and the stamps).

gift :: gave #2

Hurra!
Jeg har fått pakke i posten fra den hemmelige engelen min!
Sjekk den artige lille veska. Her er det akkurat plass til mobil og lommebok når jeg drasser rundt på en mye større bag og bare vil nappe ut det mest nødvenige når jeg ikke trenger hele storveska med meg. Som å gå på do  når en er på kafè, dere vet.

Broderiet er et slikt brodert kvadrat fra damene i Afghanistan og Tyskland. Tyske Quilteforbundet har et samarbeid der damene broderer og tyskeren distribuerer. Supert intiativ og samarbeid, syns jeg.

Nå lå det et par hint med i pakka bakpå kortet med den blå elefanten. Men jeg ble ikke klokere og nærmere en avsløring fra de hintene: Hennes morsmål er ikke noen av de som er i folderen, ei heller bor hun i noen av de landene som er nevdt i denne pakka. Men utenpå var det frimerker fra Grønland, – er det et hint også, tro? Eller bare lurer hun meg?

Jeg vet ikke, er helt blank, og gleder meg bare til neste overraskelse!

gift :: gave

Måtte bare prøve denne websiden med automatiske måter å lage polaroid-bilder på.

* Rollip website
* Deutche-Afghanishe Intiative
* Helen’s stitcher’s angel swap :: broderi-englebytte

3 kommentarer:

  1. Oj! Så utrolig spennende og så utrolig kult gjort av din hemmelige engel! Mystiske pakker i posten er akkurat min greie! :) Heldige du.

    SvarSlett
  2. Av og til er en liten veske et must. Broderiene fra Afghanistan er sååå flotte! Jeg kjøpte 5 stykker da jeg var på quiltemesse i Spania. De ble et lite veggsmykke. I gamledager tror jeg det ble kaldt klokkestreng :-)

    SvarSlett
  3. Hehe! Don't you just LOOOVE mysteries??? Another clue will be on its way to you sooooon...
    Hugs from Your secret angel in a secret country

    SvarSlett