25. september 2009

inspirasjon :: inspiration

Jeg har fokus på sirkler for tiden. Fargerike sirkler med broderi-inspirasjon. Hva passer bedre enn at søster overreker en smånotatbok med masse spennende detaljer?

notebook :: notatbok #1

Får du ikke lyst til å rote i fargerik tråd og fikle med småsting og knuter?
Lurer på om mine gamle føtter passer i et par converse av i dag?

Hadde ikke de sist ankomne vært så pai-labbete store kunne jeg godt forbarmet meg over dem. Syns jeg ser 16-åringen gå på skolen med broderte sirkler på bena.

notebook :: notatbok #2

* fargerike filtsirkler :: colorful felt circles
* t-skjorte sirkler :: t-shirt w/ circles (how-to)
* sekskate-sirkler :: hexagon-circles (sew)
* prikkete sirkel-quilt :: dotte circle quilt

I'm aware of my love for circles for the moment. Colorful circles that can be "translated" into embroideries. The other day my sister gave me this little notebook, and all I could see, was lots of inspiration.

Doesn't this tell you you to get out the colorful threads and get into stitches and knots right away?
I do.

2 kommentarer:

  1. Jepp, jeg har begyndt et nytt og bedre liv :-) Fra nå skal alle innlegg hvor jeg tenker at her burde jeg kommentert - ja de skal kommenteres :-) Jeg eeeelsker slike bøker! Har de i haugevis, og tar de av og til frem for å beundre de - men har sjelden råd til å skrive noe i de. De som arver meg kan åpne bokhandelavdelingen "fancy urørte notatbøker" Sa jeg ha en fin helg i forrige kommentar ? Husker ikke-men jeg ønsker deg en iallefall :-)

    SvarSlett
  2. Sirkler er fine greier! Takk for god inspirasjon. Boka ga assosiasjonen UNIVERS, med planeter som sirkulerer - ja jeg fikk det til og med til å se ut som det rørte på seg. men jeg ville være forsiktig med å bruke dette mønstret på fottøy, da mønstret ikke oppfordrer til fremdrift.

    SvarSlett