9. oktober 2009

broderusk for mine føtter :: stitchery + feet

Okei, okei.
Jeg innrømmer det: Jeg måtte selvfølgelig surre rundt og gjøre noe helt annet enn fornuften tilsa. I stedet for å ta en korte, sikre veien og sy et par motiver som 9'na foreslår, surrer jeg rundt med nettsøk etter havøyer jeg før har sett et eller annet sted (og fant dem hos muffinmamma) for så å komme hjem og surre enda mer etter "et eller annet".

mystery :: motiv til gåtesøm

"Et eller annet" endte opp som et strekmotiv.

Den supre gleden med å bruke den nye, flotte pigma-pennen jeg så lenge har ønsket meg, resulterte i småergrelser utover kvelden da jeg garantert burte hatt færre streker å følge for å rekke i det minste ett motiv før sengetid. Gode, gamle gråblyanten lar seg viske ut når ombestemmelsen kommer.

Selv med hjelp av et par gamle mimre-episoder fra Dawson's Creek (mest på lytter'n), ble det mer "overnatting i villmarka" enn "kryssing av mållinja" før leggetid.

På den andre siden, så er jeg fortsatt veldig fornøyd med motivene. Til nålen, damer!

7:6 :: stitching

I morgen, lørdag, starter ei uke med nordiske føtter igjen. Har du tenkt å bli med på leken?

Rett kameraet ditt nedover (eller mot føttene) og ta et bilde hver dag i neste uke. Et bilde, tre eller en historie-serie med føtter. Skal vi si fra lørdag av? Eller søndag? Det er helt utrolig så mye god historie et par bilder av føtter kan fortelle.

Legg bildet ut på flickr og last det opp til gruppa "nordiske føtter :: nordic feet" og/ eller legg dem ut på bloggen. (Du må ikke ha flickr-konto om du vil være med, men det er artig å bruke gruppa og kommentere der, må vite.)

2 temadager (ikke-boligatoriske) ::
* dag 2 (søndag) :: høst 
* dag 5 (onsdag) ::  gode venner

Historikk:
* føtter i oktober (okt.08)
* hjertelig føtter-takk (jan.09)

nordiske føtter :: nordic feet

Er du med? Hurra!

(ps. mr. linkey er selvfølgelig med og leker!)

7 kommentarer:

  1. Fine og anderledes sticherymotiver! Likte også disse veldig godt, synes motivene innimellom kan bli litt søte. Her var det et alternativ. Din mors stoff og motivvalg ser også veldig lovende ut! Lykke til videre begge to! :)

    SvarSlett
  2. Flotte stitcherymotiver - hehe, ja hvorfor ta den lette veien :-) Jeg er med på føtter, men er nettløs store deler av helgen. Poster ved første anledning - gleder meg. God helg til deg!

    SvarSlett
  3. hei får se om kamera kan se nedover denne gangen også... herlig dette da.... utrolig hva som skjer med kamera nedover....

    SvarSlett
  4. Må man melde seg på Nordic feet, eller er det bare å hive seg inn på Flickr?

    SvarSlett
  5. Sååå herlige de øyene til Muffin er! Jeg har lagret linken og noe med dette på dukker snart opp et sted nær meg...

    SvarSlett
  6. Jeg skal dokumentere føttene mine i uken som kommer, bare jeg husker det da *he he*

    SvarSlett
  7. Føttene ble dokumentert i går. Men akk, hvor har kameraet tatt veien?
    Finner jeg det innen kvelden, skal jeg ta et bilde i dag også.

    SvarSlett