4. desember 2009

laget { 20 } group / made

En dag skal jeg fortelle dere om hvor stor pris jeg setter på quiltelagt mitt.
Nei, forresten, et par linjer tar jeg med en gang, her og nå. #5 :: laget :: group/ made
Der jeg nå hører hjemme, er Tønsberg Quiltelag, men i mange år var Nittedal Quiltelag “mitt” lag. Det er noe eget med å treffe på likesinnede, de med samme interesse og “galskap”, – man føler seg ikke fullt så gal da. Kjenner du følelsen?

På starten er det vanskelig som ny å komme inn i nye kretser. Heldivis var der ikke bare ukjente fjes de to gangen jeg har vært helt ny og så gjerne vil inn i varmen.

Etterhvert blir man mer kjent, blir med på saker og ting og så lager man mye fint sammen. Eller blir inspirert når ene hærligheten etter den andre kommer ut av vesker og poser. Historiene som hører til arbeidene, er nesten like gode å få. #5 :: laget :: group/ made

Kanskje du ikke kan det, M. Boine, men det er utrolig mye annet man kan lage av masser av rart!

Gjenbruk er i tiden. Mye kan lages av det som før var. Disse “merkelappene” med ord og sitater, er dekorert med avisbokstaver (VG-helg, tror jeg) og fargerikt papir (reklamesider i gamle quilteblader). I fjor laget vi girlanderlenke fra biltema (eller claes olsson) sitt julereklame-hefte, – nydelig rødt, glanset papir. Nesten bedre enn glanspapir.

Vi skal nok ha et lite juleverksted sammen i år også, - men det får jeg fortelle om etterat det har skjedd. Garantert at lim, saks og mye (gjenbruks-) papir blir med i prosessen. Men vi har noen kjøpe-pepperkaker som trenger pynt og kanskje et pepperkakeshus også?
Forresten, kanskje best med telt dette året også, - små barn, liten tålmodighet, og helst ta med "sitt" hjem etter endt besøk?



* pepperkakehus hos petunia
* pepperkaker og hus hos hege
* "levende" husmodell hos sol
* peppekakehus-kavalkade hos solveig :: sols(tr)ikke

:: flere desemberbloggere, - hurra!
dec-button :: des.knapp

6 kommentarer:

  1. Du burde sjekke bibsys julekalender , der er det gjenbruk av bibsysnytt som gjelder på juleverkstedet. f.eks 3 desember. kalenderen står ute til høyre på http://www.bibsys.no
    ups - i dag er det noe spiselig på programmet

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min og dermed havnet jeg også hit til din trivelige blogg. Artige lapper du lager for å understrke tema i bloggen din:)
    Og må si jeg hadde sansen for pepperkaketelt!!

    SvarSlett
  3. Advent er så mangt, og noe av det beste er alle kreative stunder enten alene eller sammen med andre. Viktig at vi bruker denne tiden godt og nyyyyter den alt vi kan.

    SvarSlett
  4. Jeg tror jeg går for pepperkaketelt i år. Eier ikke bakelyst eller vaskelyst for den saks skyld. Tror julekavet har drept all lyst jeg.

    SvarSlett
  5. Anonym1:29 a.m.

    Sannelig har desemberbloggoppfordringa di fått min blogg også ut av den store søvnen. Jeg kommer nok ikke til å blogge hver eneste dag i desember, men jeg er i det minste i gang igjen. Du er utrolig flink til å inspirere andre :-)

    SvarSlett
  6. Pepperkaketelt bør jammen meg eg også klare å få til:)
    Kjempefint.
    Koseleg at så mange har adventskalender på bloggen sin i år:)
    Fin 2. søndag i advent til deg.

    Her blåser det sånn at eg er glad om huset står.
    Har ikkje opplevd makan!

    SvarSlett