7. desember 2009

lek {18} play

Jeg tenker at mange kreative løsninger kommer til en fordi en velger å leke med løsningstanken på en utradisjonell måte. I lekens rom er ingeting satt i konteks med det som er alvor, det som er virkelig. Man kan kopiere virkeligheten uten konsekvenser, – for så å gå tilbake til virkeligheten og gjenta prosessen når en tror at den vil fungere i det virkelige livet også.

#7 :: lek :: play

Jeg er helt enig med Arne Næss når han sier at vi må fortsette å leke. Hvis vi slutter å leke, stivner vi. Vi må tørre å dumme oss ut og ta sjanser. Bare på den måten blir vi skapende og kreativ.
    ~ leif nøttestad :: lek for livet

Jeg vet at jeg leker mye i tankene. Det uformelle, det som ikke er skummelt.  Jeg blir ikke satt til veggs for å tenke som jeg gjør (for folk er nok ikke telepater i flertall her omrking),  og for  “Min tanke er fri” ( gjendiktet av cornelis vreeswijk) .
Det er først når jeg åpner munnen, eller legger fram løsningen på problemet, at det blir alvor.

#7 :: lek :: play

I går kveld trakk jeg ut en av de som har kommentert på bloggen siste uke. Helt fram til at det står her på trykk, har det vært en lek. Nå er det pluteslig ramme alvor.

trekkning list :: liste

Jeg satte opp alle navnene ettersom de dukket opp og gav hver kommentar et tall, – og de tallene satte jeg inn i random.
“23” kom ut på toppen, – og det var Petunia. Pakke i posten kommer til Bergen om få dager (om posten gjør jobben sin).
Hurra!

ps. takker til alle som har vært med å leke så langt.

mer lek:
* lek med bilder
* lek med (male-) farger

 

:: flere lekende desemberbloggere

5 kommentarer:

  1. Jeg må bare innom å kommentere at jeg synes sitatene du har funnet fram til hver dag nå i desember er så bra! Til både humor og ettertanke!

    SvarSlett
  2. Jeg er veldig glad i å leke jeg også - men jeg er visst blitt for gammel (og/eller tjukk) til de helt store fysiske utskeielsene. Lekenheten trenger man i alle fall aldri å vokse fra!

    SvarSlett
  3. Jeg synes hele kalenderen er en lek jeg, da, det er sååå morsomt å trekke lapper! :D

    SvarSlett
  4. vibeke, - hyggelig at du liker sitatene. Vit at de er valgt med omhu ;-)
    Akeleiedamen, - ja, lek er selve livet!
    Og derfor, lise, så er lek vel så i hodet som i kroppen ;-) God for oss å vite, vi som har disse kroppene våre...
    Godt at trekkning er morsomt, 9'na, - hurra!

    SvarSlett