16. desember 2009

søt { 9 } sweet

Marsipan er søt.#16 :: sweet :: søt

På lørdag har vi den store marsipanbakedagen i min familie, – mor og far åpner dørene og så tyter vi inn fra fjern og nær.

Stort sett er de ulike konfektene allerede gitt, men de siste årene har det også vært rom for eksperimenter. Blandt annet har griser (som skal gies bort) sneket seg inn på lista, – og i år må vi passe på, for en fra den yngre garde har lånt ideen og allerede lovet bort en julegris i gave til en god venn.

marzipan : #1 : marsipan

Lurer på om mor og far har kjøpt inn nok marsipan i år? Det går jo ganske mye marsipan til en søt julegris.

#16 :: sweet :: søt

Både jeg og andre ser ut til å “fornøie” oss i denne søte juletid.

Først dukket det opp en overraskelsesgave fra Gudveig, – et rosarødt stoff og et stoff med (lebestift-) lepper. Hurra!
Jeg så med en gang for meg et par sminketype-vesker med rosarøde lepper inni. Tror du ikke det hadde vært stilig? Nå skal jeg sette denne ideen på lista over aktuelle småsaker som kan syes på nyåret og før neste jul kommer. For jeg ser jo at timeglasset “før jul” begynner å renne ut.

Den andre pakkegaven kom fra Lise :: lises hobbyblogg, – jeg ble jo med på trekningen om retrostoffene fra hennes misunnelsesverdige lager. I går lå den i postekassen. Hurra!
Jeg kan se for meg puter av panelet med dame og menn, kanskje bakstykke eller innsidefòr av det lyseblå-grønne, og det gule stormønstrede skal jeg sy meg noen tøyservietter av. Har nemlig fått tak i et flott retromønstret rødt stoff også, og siden det blinket seg ut som alternative juleservietter, kjenner jeg at jeg har lyst på flere tøyservietter i nær framtid.
Jeg skriver det også opp på listen min for etter jul.

snailmail gifts :: postgaver

Lurer på om miriam elisabeth liker de røde merkelappene jeg har pakket ned sammen med de hvite, – de blir med meg til postkontoret i dag.
Ja, for du vet vel at i dag viser kalenderen 16. desember, og at det er datoen posten anbefaler oss å sende pakker om vi ønsker at de skal nå fram til julaften?

tags :: røde merkelapper  posten 16. desember 

Jeg håper at flere med meg kan ha fornøyelsen av å finne søte pakker i postkassen i nær framtid.

* tøyservietter :: skråhjørner + rette hjørner
* søte refleksmerkelapper :: lise
* søte saker hos hilde & frk fryd
* siste dag med “bake-kake-søte” hos fotomorro

 :: flere søte desemberbloggere ::

5 kommentarer:

  1. Ha, ha - veit om ei som kjøpte mandlar og laga marsipan sjølv - til ein julegris på over 6 kg!

    SvarSlett
  2. Kommer nok til å like de ja :) Liker ting som er laget ;)
    Ja, vet det er 16. i dag. Den kom ALT for fort! Heldigvis ikke mange pakker som skal sendes, men de er ikke klare til å sendes :S Men men, bare gaven kommer frem i juletiden :)

    Ha en fin uke:)

    SvarSlett
  3. Skal tro om dine mor og min mor har kjøpt samme ukeblad en gang for 40 år siden. De der grønn-stripete snippene og de kulene med valnøtt på er også i min mors marsipanrepertoar.

    SvarSlett
  4. Så koselig med marsipanbakedag da:) Og masse kjekkere å få en slik gris enn en gris som kommer fra masseproduksjonen.. Ha en flott dag!

    SvarSlett
  5. Koselig julestemning her inne. Deilig med marsipan - koselig og lage og det hører nå med til jula :-)

    SvarSlett